مساجد استان مرکزی میزبان 14 پیوند آسمانی
کد خبر: 3626507
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴

مساجد استان مرکزی میزبان 14 پیوند آسمانی

گروه اجتماعی: کارشناس فرهنگی اداره ورزش و جوانان اراک گفت: امسال رویکرد اصلی جشن پیوند آسمانی تقویت فرهنگ دینی در ازدواج آسان است در همین راستا 14 جشن ازدواج آسان در مساجد استان برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مرتضی مظفری، کارشناس فرهنگی اداره ورزش و جوانان اراک، در سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان اراک که امروز، پنجشنبه 12 مردادماه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد گفت: هر ساله به مناسبت فرا رسیدن سالروز پیوند آسمانی امام علی(ع) با حضرت فاطمه زهرا(س) برنامه‌هایی در راستای ترویج ازدواج آسان برگزار می‌شود که یکی از این برنامه‌ها جشن پیوند آسمانی است.
وی ادامه داد: امسال رویکرد جشن پیوند آسمانی تقویت و ترویج فرهنگ دینی در ازدواج آسان است که امسال به شکل نمادین در مساجد و اماکن مذهبی برگزار می‌شود. استان مرکزی می‌تواند در سطح شهرستان‌ها جمعاً 14 جشن ازدواج به شکل نمادین برگزار کند که سهمیه اراک برگزاری مراسم عقد برای 3 زوج است.
مظفری افزود: این جشن‌ها بصورت زنده از صدا و سیما پخش می‌شود بر اساس فراخوان، زوج‌های واجد شرایط که دارای کمترین مهریه هستند شناسایی شده و در قالب قرعه کشی سه زوج انتخاب می‌شود. این جشن بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مساجد برگزار می‌شود. سعی شده است از تمرکز جشن‌ها در مساجد مرکز شهر جلوگیری شود و حداقل یکی از جشن‌ها در مسجد حاشیه شهر برگزار شود.
captcha