تلاش برای اجرای تواشیح در تخت جمشید/ تولید اثری ویژه حضرت شاه چراغ(ع)
کد خبر: 3619984
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
رحیم قربانی بیان کرد:

تلاش برای اجرای تواشیح در تخت جمشید/ تولید اثری ویژه حضرت شاه چراغ(ع)

گروه فعالیت‌های قرآنی: اعضای گروه تواشیح محمد رسول‌الله(ص) که این روزها برای اجرای برنامه در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در شیراز به سر می‌برند، در تلاش هستند تا در حافظیه، سعدیه و تخت جمشید به اجرای تواشیح و ضبط آن بپردازند.

رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ و از بنیان گذاران گروه تواشیح محمد رسول الله(ص)، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد فعالیت های این گروه در حاشیه جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، گفت: به جهت دعوتی که از گروه تواشیح محمدرسول الله‌(ص) برای اجرا در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت به عمل آمد، گفت: در حاشیه این جشنواره در چندین نوبت در برنامه‌ها حضور خواهیم یافت تا به اجرای برنامه بپردازیم.
وی با اشاره به اینکه تا کنون این گروه اثر خاصی برای حضرت احمدبن موسی(ع) تولید نکرده است، افزود: در کنار این حضور، مسئولان تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) از گروه درخواست کردند تا اثری ویژه این حضرت برای ایام دهه کرامت که تولد حضرت احمد‌بن موسی(ع) است را تولید کنیم. اثری که شب گذشته ضبط شد با نام «محبوب رضا» و اثر دیگر نیز با نام «ملکا ذکر تو گویم» تولید می‌شود که در دهه کرامت رونمایی می‌شود.
قربانی تصریح کرد: این موضوع با اعضای گروه مطرح و مقرر شد از طرف آستان حضرت شاهچراغ(ع) از سایر اعضای گروه تواشیح دعوت شود تا در این مکان مقدس حضور یابند. با توجه به اینکه برای اجرا در برنامه های جشنواره 25 نفر حضور یافته بود، تعداد 27 نفر دیگر از اعضای گروه نیز توسط آستان مقدس دعوت و اسکان داده شدند.
رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ اظهار کرد: بنابراین از چند روز قبل تولید این آثار آغاز و شعر آن سروده و آماده شد. همچنین کارهای آهنگسازی صورت گرفت. مرحله اول ضبط این کار نیز شب گذشته 25 تیرماه در رواق‌ها و صحن آستان مقدس اجرا شد.
وی اذعان کرد: علاوه بر این یک اثر دیگر نیز به سفارش خود وزارت بهداشت در دست تولید داریم که در اختتامیه اصلی جشنواره اجرا خواهد شد. این اثر نیز در حرم حضرت شاهچراغ(ع) ضبط خواهد شد.
قربانی با تأکید بر اینکه در حال رایزنی و هماهنگی با مسئولان استان فارس برای تولید چند اثر ویژه در این استان هستیم، گفت: در تلاش هستیم تا اعضای گروه در حافظیه، سعدیه و تخت جمشید حضور یابد تا به ضبط چند اثر در این اماکن ویژه بپردازیم.
رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، اظهار کرد: البته چند اثر دیگر تولید شده است که کارهایی نماهنگی آنها هنوز انجام نگرفته و در حال ضبط تصاویر هستیم. یکی از این آثار اثر «یا رسول الله(ص)» است که بخشی از تصاویر آن در ناوشکن دماوند انجام شده، بخشی در حرم حضرت شاهچراغ(ع) انجام می شود و در چندین نقطه دیگر از کشور این ضبط‌ها صورت خواهد گرفت.
وی بیان کرد: اثر «سبحان الله» کار دیگری است که اگر زمان داشته باشیم، بخشی  از تصاویر آن را در حرم شاهچراغ(ع) ضبط خواهیم کرد.
captcha