فرآیند ادغام آسیب‌های بخش مؤسسات را به حداقل می‌رساند/ تشکیل اتحادیه مدغم کشوری پائیز 96
کد خبر: 3617938
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹
کوششی:

فرآیند ادغام آسیب‌های بخش مؤسسات را به حداقل می‌رساند/ تشکیل اتحادیه مدغم کشوری پائیز 96

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور با اشاره به فرآیند ادغام اتحادیه‌ها اظهار کرد: شرایط جدیدی که اجرا شده است قطعاً آسیب‌های متعددی که در بخش مؤسسات و تشکل‌های قرآنی در کشور بوده است را به حداقل می‌رساند.

فرآیند ادغام آسیب‌های بخش مؤسسات را به حداقل می‌رساند/ تشکیل اتحادیه مدغم کشوری پائیز 96
حجت‌الاسلام والمسلمین کوششی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص فرآیند ادغام اتحادیه‌های قرآنی، عنوان کرد: بحث ادغام اتحادیه‌ها از حدود شش تا هفت سال پیش مطرح شده است و ضرورتش اجتناب‌ناپذیر است.
وی با اشاره به اختلا‌ف‌نظرها و بحث‌های لازمی که برای اتحادیه مدغم ارائه شد، اظهار کرد: این نظرات بررسی شد و جلسات کارشناسی دستگاه‌‌های متولی انجام شد و در این حوزه ا‌تفاق‌نظر میان این دستگاه‌ها و مسئولانی که در اتحادیه‌ها بودند، انجام شد.
کوششی با اشاره به طولانی بودن فرآیند ادغام اتحادیه‌ها، اظهار کرد: برای اینکه دستگاه‌های مربوطه به یک اجماع و اتفاق‌نظر برسند، زمان زیادی طول کشید و با تدبیری که شورای توسعه فرهنگ قرآنی مبنی بر تشکیل هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی و همچنین تعیین ترکیب مناسبی برای رسیدگی به امور مؤسسات و اتحادیه‌ها داشت، کار جلو رفت.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور اضافه کرد: مقررات و شیوه‌نامه‌ها و آئین‌نامه مربوط به مؤسسات و فرآیند صدور مجوز مؤسسات و تغییر و تمدید آن مجوزها، فرآیند ادغام اتحادیه و همچنین اساسنامه‌های جدید تنظیم و ابلاغ شد.
وی با اشاره به اینکه نهایتاً بحث ادغام از اتحادیه‌های استانی شروع شد، اضافه کرد: دستورالعمل و جدول برگزاری طبق زمانبندی تعیین شده به کل استان‌ها ارسال و ابلاغ شد که طبق جدول برنامه‌ریزی از پنجم مردادماه روند ادغام استان‌ها تا 14 مهرماه انجام می‌شود.
کوششی با تأکید بر اینکه نهایتاً آبان و آذرماه بحث ادغام اتحادیه‌ کشوری صورت می‌گیرد، در پاسخ به این سؤال که آیا فرآیند ادغام به شرایط را به سود مؤسسات تغییر می‌دهد، بیان کرد: ادغام و شرایط جدیدی که اجرا شده است قطعاً آسیب‌های متعددی که در بخش مؤسسات و تشکل‌های قرآنی در کشور بوده است به حداقل می‌رساند.
مدیرعامل اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور گفت: با تشکیل اتحادیه‌‌های مدغم حمایت‌هایی که از مؤسسات می‌شود، از چندگانگی خارج می‌شود، متمرکز می‌‌شود و جایگاه اتحادیه از لحاظ اجتماعی و حقوقی بهتر می‌شود.
وی عنوان کرد: همچنین با این روش از دوگانگی بین اتحادیه‌ها در سطح استان‌ها و ملی پرهیز می‌شود چرا که مدیریت واحد شرایط مطلوبی را ایجاد می‌کند و همچنین از دوقطبی بودن بحث نظارتی در بحث مؤسسات و اتحادیه و اعمال سلایق دستگاه‌ها پرهیز می‌شود و همه به اتفاق نظری در حوزه مؤسسات قرآنی کشور می‌رسند.
کوششی با تأکید بر اینکه این ادغام می‌تواند بیش از 90 درصد مشکلات مؤسسات را کاهش می‌دهد، اظهار کرد: ان‌شاءالله پس از آن شرایط مطلوبی ایجاد می‌شود و امید است شرایط به گونه خوبی اجرایی و عملیاتی شود و سایر همکاران نیز در سهولت روند اجرایی شدن آن تلاش کنند.
captcha