آغاز اردوهای جهادی کمیجان
کد خبر: 3613741
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱

آغاز اردوهای جهادی کمیجان

گروه اجتماعی: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان از آغاز به کار اردوهای جهادی ویژه روستاهای محروم این شهرستان خبر داد.

رشید اکبری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، از آغاز اردوهای جهادی ویژه روستاهای محروم خبر داد و گفت: مهمترین هدفی که در اردوهای جهادی تابستانی پیگیری می‌شود خدمت رسانی به مردم است. 
اکبری ادامه داد: این خدمت رسانی شامل کارهای عمرانی، فرهنگی،‌ مذهبی ، علمی و … می‌شود، گرچه فعالیت عمرانی برای تحقق سایر اهداف اردوهای جهادی لازم است اما اثربخشی در حوزه‌های فرهنگی به شرط رقم زدن تعامل اسلامی با محرومین از پتانسیل‌های بالقوه حرکت جهادی است . با برگزاری اردوهای جهادی روحیات انقلابی زنده می‌شود و همین موضوع بزرگترین دستاورد این اردوهاست.
وی با اشاره به اهمیت اردوهای جهادی از دیدگاه مقام معظم رهبری افزود:  بر همه آحاد مردم از جمله اقشار بسیجی و دانشجویان کشور لازم است با تقویت روحیه‌ جهادی علاوه  بر تزکیه نفس، در مسیر کاهش محرومیت و تقویت هرچه  بیشتر کشور گام بردارند.
اکبری گفت: پروژه‌های محرومیت زدایی با همت بسیج سازندگی ناحیه و با اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال و خود یاری و همکاری اهالی روستا در سطح مناطق محروم شهرستان آغاز شده است. این پروژه‌ها به همت بسیجیان و گروه‌های جهادی شهرستان در غالب اردوهای 1روزه  و 7 روزه برگزار می‌شود.
وی تصیح کرد:  پروژه‌های در دست اجرا شامل: پروژه محرومیت‌زدایی و ساخت غسال خانه روستای چهرقان، پروژه محرومیت زدایی و تکمیل غسال خانه روستای چالمیان،  پروژه تکمیل غسال خانه روستای سلوکلو، دیوار کشی خانه عالم روستای فامرین، تعمیر و بازسازی خانه عالم  روستاهای اسفندان، یاسبلاغ و نیک ملک، کمک به ساخت سرویس بهداشتی مسجد امیرالمومنین(ع)شهر کمیجان، کمک به ساخت سرویس بهداشتی مسجد صاحب الزمان(عج) و امام حسین(ع)شهر میلاجرد و مسجد صاحب الزمان(عج) روستای سمقاور و تعمیر ومرمت 5خانه محروم، در دست اقدام است.
اکبری در ادامه افزود: همچنین بسیج سازندگی سپاه کمیجان با کمک قرارگاه خاتم الاانبیاء(قرب کوثر) پروژه‌هایی با اعتبار بالغ بر  950میلیون ریال انجام خواهد داد که 50 درصد اعتبار این پروژه‌ها توسط  قرارگاه قرب کوثر و 50 درصد با خودیاری مردم روستا تامین خواهد شد این پروژه‌ها شامل ساخت خانه عالم روستای محمودآباد و تعمیر مسجد جامع روستای یاسبلاغ می‌شود.
captcha