اظهار نظر علامه حکیمی درباره غایت نمایشگاه قرآن + تصاویر
کد خبر: 3608884
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

اظهار نظر علامه حکیمی درباره غایت نمایشگاه قرآن + تصاویر

گروه اندیشه: علامه محمدرضا حکیمی پژوهشگر برجسته علوم و معارف اسلامی در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی قرآن بر اهمیت حضور قرآن در متن زندگی مردم تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مصلی امام خمینی(ره) از تاریخ هشتم خردادماه کار خود را آغاز کرده است و شاهد بازدید علاقه‌مندان به ویژه اساتید و فضلای حوزوی و دانشگاهی از این رویداد بزرگ قرآنی هستیم.
علامه محمدرضا حکیمی پژوهشگر برجسته علوم و معارف اسلامی نیز شب گذشته در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در جریان چگونگی برگزاری نمایشگاه و فعالیت‌های شرکت کنندگان قرار گرفت.
نویسنده کتاب الحیاه در مورد این نمایشگاه بیان کرد: این تلاش‌ها باید زمینه‌ساز حضور قرآن در متن زندگی مردم و همسو شدن جامعه با آموزه‌های قرآن کریم باشد.
وی در مورد فعالیت‌های انجام شده در زمینه صحیفه سجادیه در نمایشگاه تصریح کرد: صحیفه سجادیه به فرمایش امام معصوم، زبور آل محمد(ص) است و چاره بسیاری از مشکلاتی که امروزه افراد جامعه به آن مبتلا شده‌اند در این کتاب گرد آمده است.
حکیمی بیان کرد: از جمله سفارشات پیامبر اکرم(ص) تکریم و زیور قرآن است و کاری که با خطاطی و نقاشی آیات قرآن کریم در این نمایشگاه به وجود آمده و شاهد آن هستیم در بدو ایجاد اثر تکریم شده است.
پژوهشگر برجسته علوم و معارف اسلامی همچنین با اشاره به محصولات غرفه آستان قدس، گفت: نسخ قرآنی فراوانی در آستان قدس گرد آمده است که گنجینه‌ای ارزشمند برای نسل‌هاست و خوشبختانه این آستان در زمینه حفظ و احیای میراث اسلامی و شیعی پیشگام است.
گفتنی است در این بازدید جمعی از مسئولان نمایشگاه، فضلا و اساتید حوزه و دانشگاه علامه محمدرضا حکیمی را همراهی کردند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۲۲ - ۱۱:۵۵
1
6
چرا رسانه های ملی که از بودجه مردم ارتزاق می کند از معرفی این قبیل چهره های فرهنگی بخل یا هراس دارد ؟
captcha