رونمایی از «آیات قرآن در کلام و نهضت حسینی»
کد خبر: 3608783
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴

رونمایی از «آیات قرآن در کلام و نهضت حسینی»

گروه ادب: همزمان با بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از کتاب «آیات قرآن در کلام و نهضت حسینی» رونمایی به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم رونمایی از کتاب «آیات قرآن در کلام و نهضت حسینی» با حضور شیخ رئیسی، قائم مقام مدیر بخش موسسات غیردولتی نمایشگاه قرآن، در محل غرفه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی در نمایشگاه قرآن برپا شد.

این کتاب به قلم مروجی نوشته شده است. وی در این مراسم عنوان کرد: کتاب آیات قرآن بر اساس نیاز جامعه مخاطبان از زائران، مبلغان و ... در حوزه تفسیر و درباره آیاتی که امام حسین(ع) از مدینه منوره شروع به تلاوت کرده بودند و مکاتباتی که حضرت با مخاطبان داشتند، تدوین شده است.

مروجی با بیان این مطلب افزود: این کتاب همچنین شامل آیاتی است که سر حضرت بر نیزه تا شهر شام تلاوت کرده‌اند. این کتاب همچنین شامل چهار فصل است که یکی از فصل‌ها شامل تلاوت آیات در مجلس یزید در شهر مدینه آغاز شده و تا سرزمین وحی ادامه دارد.

به گفته این نویسنده، فصل دوم تا چهارم این کتاب شامل آیاتی که امام حسین در مکه مکرمه و هنگام خروج از مکه تلاوت کرده‌اند، آیاتی که در میان مسیر از مکه تا کربلا تلاوت شده و آیاتی که افراد تفسیر آنها را از سیدالشهدا مطالبه می‌کردند است. فصل پایانی نیز به آیاتی مربوط می‌شود که بر سر نیزه تلاوت شده‌اند.

مروجی با اشاره به اینکه در مجموع 40 آیه در سه بخش این کتاب آورده شده است، گفت: بخش اول این کتاب شامل متن آیه مورد استناد و ترجمه آنها به فارسی است. در بخش دوم شأن تلاوت آیات و اینکه چرا آیه‌ای توسط حضرت تلاوت شده بیان شده است. در بخش سوم نیز خلاصه تفسیر آیات است.

وی افزود: در نگارش این کتاب از چهار تفسیر قرآن استفاده شده است که تفسیر نمونه آیت‌الله مکارم شیرازی، تفسیر نور حجت‌الاسلام قرائتی، تفسیر تسنیم آیت‌الله جوادی آملی و تفسیر المیزان علامه طباطبایی از آن جمله است.

در پایان از این کتاب با حضور شیخ‌رئیسی رونمایی شد.

captcha