پیشنهاد مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان برای تقویت مباحث مالی مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3608526
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

پیشنهاد مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان برای تقویت مباحث مالی مؤسسات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: حجت‌الاسلام شاهسونی با بیان اینكه مباحث مالی و تأمین نیروهای كارآمد از مهم‌ترین مشكلات مؤسسات قرآنی است،‌ به مسئولان این مراكز پیشنهاد داد تا برای تقویت مباحث مالی خود، بخش اقتصادی را از بخش مدیریت مؤسسه جدا كنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با بیان اینكه یكی از بزرگ‌ترین معضلات مراكز قرآنی بحث مالی است، گفت: به نظر می‌آید مؤسسات قرآنی دارای دو مشكل بزرگ هستند؛ یكی بحث مالی و دیگری تأمین نیروهای كارآمد، با تجربه و اساتید خوب و قوی.

مباحث مالی و تأمین نیروهای كارآمد؛ دو مشكل بزرگ پیش‌روی مؤسسات

وی با بیان اینكه این دو مشكل مؤسسات قرآنی به یكدیگر ربط دارند، افزود: در حقیقت به نوعی داشتن اساتید قوی و كارآمد به بحث اقتصادی و برعكس داشتن بحث اقتصادی به اساتید قوی و كارآمد بستگی دارد كه متأسفانه در هر دو این بخش، كمك‌های دولتی به حداقل ممكن خود رسیده است.

بودجه‌های قرآنی توسط خود نهادهای دولتی هزینه می‌شود

شاهسونی اظهار كرد: بودجه‌هایی كه مربوط به فعالیت‌های قرآنی است، توسط خود نهادهای دولتی هزینه می‌شود و كمتر در اختیار مؤسسات قرآنی قرار داده می‌شود و مؤسسات قرآنی در كمال مظلومیت و صرفاً با دریافت شهریه مختصری كه از قرآن‌آموزان خود می‌گیرند یا كمك خیران، در این وضعیت اقتصادی جامعه و با مشكلات عدیده امروزی، امورات خود را گذراند و به‌صورت جهادی مؤسسات قرآنی را حفظ می‌كنند.

مؤسسات قرآنی خود را در بحث اقتصادی مقاوم كنند

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور با تأكید بر اینكه مؤسسات قرآنی در این عرصه باید تدابیری بیندیشند و به مرور كارهایی پیدا كنند كه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری این همان بحث اقتصاد مقاومتی است،‌ گفت: مؤسسات قرآنی باید خود را در بحث اقتصادی مقاوم كنند.

وی بیان كرد: مؤسسات قرآنی باید طرح‌هایی را برای مقاومت در مقابل مشكلات و سختی‌های مالی طرح‌ریزی كنند تا بتوانند در این مشكلات استقامت كنند و پیشرفت داشته باشند.

پیشنهاد برای رفع مشكل اقتصادی مؤسسات

شاهسونی با بیان اینكه در این زمینه مباحث مختلفی مطرح است، افزود: برخی‌ها می‌گویند مؤسسات وارد فعالیت‌های اقتصادی نشوند و برخی می‌گویند این كار انجام شود اما پیشنهاد می‌شود كه مؤسسات بخش اقتصادی را جدا از مدیریت داشته باشند و به گونه‌ای نباشد كه مسئول مؤسسه بخواهد خودش مستقیماً وارد فعالیت‌های اقتصادی شود بلكه بخش اقتصادی مؤسسه در كنار فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی باشد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشكل‌های قرآن و عترت كشور ادامه داد: مسئولان مؤسسات قرآنی باید بدانند كه باید كار خود را از فعالیت‌های كوچك و كم شروع كنند و تجربه به دست آورند و به مرور اقتصاد خود را توسعه داده و درآمدهایی كسب كنند تا بتوانند این درآمدها را صرف فعالیت‌های قرآنی مؤسسات خود كنند.

captcha