گزارش ایکنا از مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)/ حضور گسترده مردم و مسئولان
کد خبر: 3606333
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳

گزارش ایکنا از مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)/ حضور گسترده مردم و مسئولان

گروه سیاسی: مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به طور رسمی از ساعت 18، با حضور انبوه زائران و عزاداران در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی آغاز شد و تا دقایقی دیگر رهبر معظم انقلاب به ایراد سخن می پردازند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب از ساعت 18 امروز، 14 خرداد، مصادف با نهمین روز از ماه مبارک رمضان با حضور شخصیت ها و مسئولان لشکری و کشوری، سفرا، کارداران فرهنگی و نظامی سایر کشورهای مقیم ایران و صدها هزار نفر از زائران و عزاداران در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط سعید پرویزی؛ قاری بین المللی کشور آغاز شد.
در ادامه، سیدمجید بنی فاطمه از مداحان اهل بیت(ع) در رثای پیر فرزانه انقلاب به نوحه خوانی و مدیحه سرایی پرداخت.
رهبر معظم انقلاب لحظاتی پیش در جمع خیل عظیم زائران و مجاوران حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضور یافتند و سخنرانی خویش را آغاز کردند.
مردم مؤمن و انقلابی و روزه دار از ساعت ها قبل برای حضور در این مراسم خود را به حرم پیر فرزانه انقلاب رسانده اند و خیابان های منتهی به بهشت زهرا (س) و حرم مطهر امام(ره) هر چه به زمان آغاز مراسم نزدیک تر می شد، شلوغ و شلوغ تر می شد و در این ساعت حرم امام و محوطه اطراف آن، شاهد خیل جمعیت مشتاق است.
امروز همه آمده اند تا میثاق خود را با امام خویش تجدید کنند و بگویند با زعامت رهبر معظم انقلاب همچنان بر عهد خود استوارند و راه امام و شهدا را ادامه می دهند. امروز آمده اند تا با شعارهای خود، شعور ایمانی و انقلابی خود را در جوار بارگاه بنیانگذار کبیر انقلاب به رخ جهانیان بکشند. و امروز آمده اند با شور و همبستگی و همنوایی خود، تابلوی زیبای دیگری از وحدت و انسجام ملی را ثبت کنند.
بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) امسال با ایام ماه مبارک رمضان مصادف شده و از همین رو برخلاف سال های گذشته که مراسم از صبح آغاز می شد، امسال ساعت آغاز مراسم از ساعت 18 تعیین شده و تا ساعت 20 و تا آستانه اذان مغرب به افق تهران و هنگامه افطار ادامه خواهد داشت. زائران نیز افطار را مهمان حرم خواهند بود.
مترو در کنار سایر وسایل نقلیه عمومی زائران را از شب گذشته تا کنون به صورت رایگان به حرم از گوشه گوشه شهر به حرم رسانده و تا پایان شب نیز زائران را به مقاصد خود خواهد رساند.
captcha