شاخص‌های تبدیل‌کننده انتخابات به «جشن ملی»
کد خبر: 3598362
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲
خرسند تشریح کرد:

شاخص‌های تبدیل‌کننده انتخابات به «جشن ملی»

گروه سیاسی: امام جمعه کازرون رعایت قانون و اخلاق اسلامی، پرهیز از سیاه‌نمایی و تهمت‌زنی، دوقطبی نکردن جامعه و بازی نکردن در زمین دشمن از سوی نامزدها را از مؤلفه‌‌های انتخاباتی که مایه آبرو و اعتلای نظام است برشمرد و گفت: در این شرایط است که انتخابات به یک «جشن ملی» مبدل خواهد شد نه بهانه‌ای برای کینه‌ورزی و عداوت نسبت به یکدیگر.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) رهبر معظم انقلاب روز گذشته، چهارشنبه 20 اردیبهشت، در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به موضوع «انتخابات ۲۹ اردیبهشت» گفتند: انتخابات یکی از زمینه هایی است که هم می تواند مایه اعتلا و آبروی کشور شود و هم می تواند مایه ضعف و سستی و ایجاد مشکلات، شود.

رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: اگر مردم در انتخابات حضور یابند و این حضور همراه با «نظم و اخلاق و رعایت حدود اسلامی و قانون» باشد، قطعاً انتخابات مایه آبرو و عزت نظام جمهوری اسلامی خواهد شد، اما اگر در انتخابات، قانون شکنی و بداخلاقی شود و با حرف‌های خود، دشمن را امیدوار کنیم، انتخابات به ضرر ما تمام خواهد شد.

رقابت قانونمدارانه و در جهت خدمت به مردم؛ مؤلفه‌های انتخابات امیدآفرین

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند، عضو حزب مؤتلفه اسلامی و امام جمعه کازرون، در گفت‌وگو با ایکنا درباره مؤلفه‌های انتخابات اقتدارآفرین و عزت‌مند و انتخابات مشکل‌زا و تضعیف‌کننده گفت: انتخابات در کشور ما در درجه اول نماد مردمسالاری دینی و از دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی است و در واقع انتخابات دمیدن خون تازه در جسم انقلاب است که موج شور و نشاط اجتماعی می‌شود.

وی افزود: اما انتخاباتی که مایه امید و شور مردم می‌شود انتخاباتی است که مطابق با معیارهای قانونی برگزار شود و رقابت‌ نامزدها در آن برای خدمت بیشتر و بهتر به مردم باشد نه رقابت برای کسب قدرت.

خرسند افزود: در نظام‌های سیاسی رایج دنیا به ویژه نظام لیبرالی مشاهده می‌شود که در ایام انتخابات رقابت‌های ناسالمی میان نامزدها شکل می‌گیرد به نوعی که حتی وارد حریم شخصی یکدیگر نیز می‌شوند که نمونه آخر آن همین انتخابات آمریکا بود که دو رقیب بدترین حرف‌ها و توهین‌ها را نسبت به هم بیان کردند به نوعی که حتی جان کری، وزیر خارجه سابق، اعلام کرد من به هر کشوری می‌روم خجالت می‌کشم.

بایدها و نبایدهای نامزدها برای تحقق انتخابات عزت‌آفرین


امام جمعه کازرون اظهار کرد: اگر همه نامزدها و طرفدارانشان خود را مقید به رعایت قانون و اخلاق اسلامی بدانند، بداخلاقی و توهین نکنند، دست به سیاه‌نمایی نزنند، وعده‌های پوچ و توخالی ندهند، دروغ نگویند و دستگاه‌های اقتدار نظام را زیر سؤال نبرند قطعا این انتخابات مایه عزت و آبروی نظام خواهد شد.

وی ادامه داد: اما اگر در انتخابات قانون‌شکنی و بداخلاقی شود و حرف‌هایی مطرح گردد که دشمن را امیدوار کند و جامعه را دچار دو قطبی و شکاف سازد چنین انتخاباتی نه تنها کمکی به نظام و اقتدار آن نمی‌کند بلکه باعث تضعیف قدرت و مایه تزلزل درونی نظام می‌شود.  

خرسند عنوان کرد: خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی به تعبیر رهبر معظم انقلاب در برگزاری انتخابات تازه‌کار نیست و 38 سال انتخابات برگزار کرده و نتایج مختلفی را نیز شاهد بوده است، بنابراین اگر می‌خواهیم انتخابات مایه آبروی کشور شود نامزدها باید مشکلات و مسائل اصلی مردم را مورد توجه قرار دهند که در این دوره مسائل اقتصادی و معیشت مردم باید در اولویت نامزدها قرار گیرد و این کار نیز باید به دور از سیاه‌نمایی گذشته و دادن وعده و وعیدهای غیرعملی باشد.

نامزدها دشمن را امیدوار نسازند

وی یادآور شد: مسئله بعد اینکه نامزدها در رقابت با یکدیگر باید استقلال و عظمت ملت ایران را به جهان نشان دهند و برای کسب رأی تصویری ضعیف شده از کشور ارائه ندهند به گونه‌ای که وقتی دشمن به این رقابت‌ها و مناظره‌ها بنگرد تصور کند نظام، ضعیف شده است.

عضو حزب مؤتلفه اسلامی ابراز کرد: نکته دیگر اینکه نامزدها نباید شکاف‌های قومی، مذهبی و زبانی را تحریک کنند و برای کسب چهار رأی بیشتر از یک مذهب و قومیت، قوم و مذهبی را علیه قوم و مذهب دیگر بشورانند.

جشن ملی، ثمره یک انتخابات در تراز مردمسالاری دینی

خرسند اظهار کرد: لذا نامزدها باید خواسته‌های به حق مردم را مورد نظر قرار دهند و برنامه‌‌های خود را درباره مشکلات اصلی مردم ارائه کنند و مراقب باشند در زمین دشمن بازی نکنند.

وی با بیان اینکه اگر این شاخص‌ها محقق شود قطعا انتخابات 29 اردیبهشت انتخابات باشکوهی خواهد بود و به افزایش اقتدار و عزت نظام در عرصه بین‌المللی می‌انجامد، گفت: در واقع چنین انتخاباتی حفظ امنیت ملی و آرامش کشور را به دنبال دارد و در آن صورت است که می‌توان گفت انتخابات، یک «جشن ملی» است نه بهانه‌ای برای کینه‌ورزی و عداوت نسبت به یکدیگر.
captcha