بازتاب رسانه‌ای سفر هیئت قرآنی ایران به آلمان
کد خبر: 3598045
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

بازتاب رسانه‌ای سفر هیئت قرآنی ایران به آلمان

گروه بین‌الملل: سفر رئیس هیئت مدیره دارالقرآن اصفهان و هیئت همراه به شهر «فریبورگ» آلمان در رسانه‌های مختلف این کشور بازتاب داشته است.

بازتاب رسانه‌ای سفر هیئت قرآنی ایران به آلمان
رایزنی فرهنگی ایران در آلمان در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: پایگاه خبری «badische» به سفر حجت‌الاسلام مهدی گرجی، رئیس هیئت مدیره دارالقرآن کریم اصفهان پرداخت و در این باره نوشت: رئیس هیئت مدیره دارالقرآن کریم شهر اصفهان، به شهر فرایبورگ آلمان سفر کرد و مورد استقبال اولریش فون کیشباخ، شهردار این شهر قرار گرفت.
هدف سفر یک هفتگی این هیئت که اولین سفر هیئتی اسلامی از شهر اصفهان به فرایبورگ تلقی می‌شد، دیدار و گفت‌وگو با مقامات کلیسای مسیحیت شهر فرایبورگ و بحث و تبادل نظر پیرامون اسلام و مسیحیت بود.
به گفته برنهارد اوهده، مسئول مطالعات اسلامی در کلیسای کاتولیک، این اولین دیدار رسمی مسئولان حوزه اسلام و مسیحیت در آلمان است.
مسئولان ایرانی در این دیدار با اسقف اعظم و مقامات مسیحی این کشور به گفت‌وگو درباره مسائل دنیای اسلام و مسیحیت پرداختند.
 کیشباخ، شهردار شهر فرایبورگ در مراسم استقبال از هیئت ایرانی، در جمع مسئولان شهر فرایبورگ و جمعی از فعالان حوزه اسلام و مسیحیت با اشاره به خواهرخواندگی این دو شهر، اصفهان را یکی از زیباترین شهرهای جهان نامید و با اشاره به سفر هیئت فرهنگی در اکتبر سال گذشته به اصفهان اعلام کرد که این دیدارها در برداشتن قدم‌های بعدی در حوزه‌های گوناگون اعم از مطالعات میان ادیان نقش به‌سزایی ایفا می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن با اهمیت خواندن گفت‌وگو میان اسلام و مسیحیت با توجه به شرایط حساس کنونی بیان کرد: متأسفانه ما اطلاعات کمی درباره یکدیگر داریم. با توجه به خواهرخواندگی دو شهر فرایبورگ و اصفهان، فضا برای بحث و گفت‌وگو در مورد مسائل گوناگون در اسلام و مسیحیت فراهم شده است و ما باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم و از این طریق بستری مناسب برای شناخت، درک و احترام متقابل میان دو ملت ایران و آلمان فراهم سازیم.
حجت‌الاسلام گرجی نیز با تشکر از میهمان‌نوازی شهردار شهر فرایبورگ، از ایجاد دیالوگ میان اسلام و مسیحیت و گسترش تبادلات در این حوزه استقبال و بیان کرد: دو شهر اصفهان و فرایبورگ با دارا بودن پیشینه فرهنگی و تاریخی غنی این پتانسیل را دارند که در حوزه مطالعات میان ادیانی و میان فرهنگی حرکت‌های بزرگی در ارتقای سطح شناخت از فرهنگ‌ها به وقوع بپیوندد.
captcha