تشکر وزیر دادگستری از ایکنا/ ضرورت اثرپذیری بیشتر از قرآن
کد خبر: 3593218
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴

تشکر وزیر دادگستری از ایکنا/ ضرورت اثرپذیری بیشتر از قرآن

گروه مسابقات: حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ضمن تشکر از خبرگزاری ایکنا جهت اهتمام تخصصی به موضوع قرآن، بر ضرورت اثرگذاری بیشتر قرآن در همه ابعاد زندگی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری عصر امروز سه شنبه، پنجم اردیبهشت ماه با حضور در مصلای تهران محل برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، در جریان برگزاری این مسابقات قرار گفت و طی سخنانی در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، بیان کرد: قرآن کتاب زندگی، هدایت و نور برای همه طبقات و بخش های اجتماعی در همه شرایط و ابعاد زندگی است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه باید تلاش کنیم حضور، تأثیرگذاری و اثربخشی قرآن را در همه ابعاد زندگیمان داشته باشیم، تصریح کرد: در این مسابقات تاکنون به بخش هایی مانند قرائت، تفسیر، حفظ قرآن و ... توجه شده و بیشتر نیز جنبه مسابقه داشته است و مسابقات تاکنون در بخش آقایان برگزار می شد اما امسال یک اقدام بسیار ارزنده ای صورت گرفت و بخش بانوان نیز به این مسابقات اضافه شد.

پورمحمدی اظهار کرد: همچنین، مسابقات در بخش های دیگری مانند نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان نیروهای مسلح طلاب نیز برگزار می شود که این ها تشویق همه بخش های اجتماعی برای آگاهی بیشتر با قرآن، استفاده از مفاهیم قرآنی، انس بیشتر با قرآن و عمل بیشتر به قرآن است. مسابقه عامل تحریک و یادآوری و بسترسازی برای مشارکت بیشتر است و هر چه ما بتوانیم رشته های دیگری را در مسابقات وارد کنیم و اقشار بیشتری را در مسابقات وارد کنیم، به این فراگیری کمک کرده ایم.

وی در ادامه بیان کرد: از سازمان اوقاف و امور خیریه نیز تشکر می کنیم که با ابتکارات جدیدیشان این فراگیری را عملی کردند و بستر حضور و مشارکت بخش ها و اقشار دیگر مردم را در مباحث قرآنی فراهم کردند و امیدواریم که همه این ها باعث شود ما در عمل به قرآن، توجه به قرآن و اخلاق قرآنی جامعه موفق تری داشته باشیم.

وزیر دادگستری در پایان اظهار کرد: از خبرگزاری ایکنا نیز که به موضوع قرآن اهتمام دارد و تخصص خبری و اطلاع رسانی قرآن دارد نیز تشکر می کنیم. این امر نیز یک اقدام ارزشمندی است که هر چه در این راه تلاش بشود، آثار و برکات آن را بیشتر خواهیم دید.

captcha