سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی به سوگ پدر نشست
کد خبر: 3592590
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵

سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی به سوگ پدر نشست

گروه اجتماعی: همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام موسی كاظم(ع)، مراسم سوگوای و عزاداری در حرم مطهر احمدبن موسی‌الكاظم(ع) و 1400 بقعه متبركه استان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس،‌ همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت هفتمین اختر تابناك امامت و ولایت امام موسی كاظم(ع)، تمام بقاع متبركه استان فارس میزبان سوگواران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شدند.

این مراسم‌ها با محوریت حرم‌های مطهر حضرت احمدبن‌موسی الكاظم(ع)، حضرت محمدبن موسی ‌الكاظم(ع)، حضرت سیدعلاءالدین حسین‌بن موسی‌كاظم(ع)، حضرت علی‌بن حمزة‌بن موسی‌الكاظم(ع) در شهر مقدس شیراز برگزار شدند.

مراسم‌های مذكور از شب گذشته، 2 اردیبهشت‌ماه در یك هزار و 400 بقعه متبركه فارس آغاز شده و تا امشب نیز این مراسم‌های سوگواری ادامه خواهند داشت.

در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) شب گذشته مراسم سوگواری با سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس برگزار شد و در ادامه آن نیز علیرضا شهبازی به نوحه‌خوانی و مدیحه‌سرایی پرداخت.

همچنین شب گذشته نیز حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزةبن‌موسی‌الكاظم(ع)، میزبان خیل عظیم قرآنیان و قرآن‌دوستان شیراز بود كه در محفل انس با قرآن با تلاوت «نذیر عسكر»، قاری بین‌المللی كشور فیلیپین بر گردهم آمده بودند و در سوگ هفتمین امام شیعیان جهان به عزاداری پرداختند.

سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردكانی، امام جمعه موقت شیراز و برگزاری مراسم سوگواری و مدیحه‌سرایی و اطعام سوگواران از محل موقوفه حاج رمضان از دیگر برنامه‌های این محفل نورانی بود.

شام غریبان شهادت حضرت امام موسی كاظم(ع) نیز امشب در تمام بقاع متبركه فارس با حضور اقشار مختلف مردم خداجو و متدین این استان برگزار خواهد شد.

captcha