همایش «سفیر هدایت» در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 3592015
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
با حضور 800 نفر از روحانیان شیعه و سنی؛

همایش «سفیر هدایت» در مشهد برگزار می‌شود

گروه معارف: معاون فرهنگی و اجتماعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان رضوی گفت: همایش «سفیر هدایت» با حضور 800 نفر از روحانیان شیعه و سنی با هدف شناخت و ارتباطات بیشتر شیعه و سنی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین یوسف مهربان، معاون فرهنگی و اجتماعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل تسنن خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در مورد برگزاری همایش «سفیر هدایت» اظهار کرد: این همایش با حضور 800 نفر از روحانیان شیعه و سنی، پنجم اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‎شود.
وی تکریم و بزرگداشت مبعث رسول اکرم(ص) و بیان اینکه پیامبر مکرم اسلام، نقطه اشتراک بین مذاهب اسلامی است، را هدف از برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: در این راستا باید به مناسبت‌های مشترک همانند هفته وحدت و مبعث رسول اکرم(ص)، بر عوامل زمینه‌ساز وحدت بین شیعه و سنی تاکید کنیم.
وی با بیان اینکه از علما مطرح استان، استاندار خراسان رضوی، مدیران و معاونین ارشد استانی برای شرکت در این همایش دعوت به عمل آمده است، افزود: «محمود رهنه» از علما بزرگ یکی از کشورهای اسلامی و حجت‌الاسلام و المسلمین زمانی، معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور نیز در این همایش سخنرانی خواهند داشت.
مهربان، با اشاره به شرکت روحانیان شیعه و سنی در این همایش بیان کرد: این روحانیان با حضور در همایش، از یکدیگر شناخت پیدا کرده و ارتباطات آن‌ها با هم، زمینه‌ساز تعاملات و گفت‌وگوهای بعدی می‌شود.
وی با تاکید بر برکات این جلسات در سال‌های گذشته بیان کرد: فضای صمیمی بین شیعه و اهل سنت که در اثر این جلسات ایجاد می‌شود، در کل استان، وحدت آفرین است.
وی اظهار کرد: روحانیان دعوت شده در این همایش، از ائمه جماعات شیعه، مدرسان و ائمه جماعات اهل سنت و همچنین تعدادی از مدیران و مسئولان مدارس علمیه مناطق تلفیقی هستند.
captcha