سومین حرم اهل بیت(ع) به سوگ چلچراغ شيراز نشست/ حركت دسته‌های زنجیرزنی
کد خبر: 3589652
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

سومین حرم اهل بیت(ع) به سوگ چلچراغ شيراز نشست/ حركت دسته‌های زنجیرزنی

گروه اجتماعی: همزمان با فرا رسیدن 17 رجب، سالروز شهادت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)، مراسم‌ سوگواری و عزاداری و حركت و سوگواری‌ دسته‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی هیئات مذهبی شیراز در این حرم مطهر در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با فرا رسیدن 17 رجب، سالروز شهادت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)، مردم سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی عزادارند و از صبح امروز، 26 فروردین‌ماه دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در نقاط مختلف شهر شیراز به راه افتاده و در حرم مطهر آن حضرت هم‌اكنون در حال عزاداری هستند.

دستجات سینه‌زنی از ساعت 10 صبح امروز در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی‌ شاهچراغ(ع) تجمع كرده و به سوگواری پرداختند كه این مراسم تا هنگام نماز ظهر و عصر ادامه خواهد داشت و بعد از اقامه نماز نیز دوباره آغاز می‌شود.

هم‌اكنون لحظه به لحظه بر خیل عظیم سوگواران و زائران حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در حرم مطهر در حال افزایش است و تمام شبستان‌ها و صحن‌های حرم مطهر مملو از خیل عظیم جمعیت سوگواران است.

شام غریبان این امامزاده جلیل‌القدر نیز امشب بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور خادمان و زائران سومین حرم اهل بیت(ع) همراه با برگزاری مراسم‌های سوگواری و سخنرانی مذهبی و همچنین لاله‌گردانی 500 خادم حرم مطهر برگزار خواهد شد.

شب گذشته نیز مراسم سوگواری با مداحی میثم مطیعی و سخنرانی حجت‌الاسلام شهاب مرادی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر به عنوان بزرگترین شبستان شیعی جنوب كشور برگزار شد.

علاوه بر این‌ها مراسم تعزیه‌‌خوانی از زندگی‌نامه حضرت احمدبن موسی‌بن‌الكاظم شاهچراغ(ع) برادر بزرگوار حضرت امام رضا(ع) معروف به امین ولایت نیز طی دو روز گذشته در صحن حضرت معصومه(س) حرم مطهر این امامزاده جلیل‌القدر برگزار شده است.

captcha