برنامه‌های سازمان دارالقرآن ویژه ایام اعتکاف
کد خبر: 3587757
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
قره‌شیخلو تشریح کرد:

برنامه‌های سازمان دارالقرآن ویژه ایام اعتکاف

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ضمن تشریح برنامه‌های قرآنی این سازمان ویژه ایام اعتکاف،‌ از اجرای طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» برای پنجمین سال متوالی طی این ایام خبر داد.

برنامه‌های قرآنی سازمان دارالقرآن ویژه ایام اعتکاف/ اجرای طرح «با قرآن در زلال اعتکاف»
مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در رابطه با طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» بیان کرد: سه یا چهار سال است که تلاش کرد‌ه‌ایم تا در برنامه اعتکاف که جمعیت خوبی نیز آن شرکت می‌‌کنند، برنامه‌های قرآنی را هم منسجم‌تر و هم پررنگ‌تر کنیم.

رئیس سازمان دارالقرآن ادامه داد: در همین راستا، طرحی را در این چندساله با عنوان «با قرآن در زلال اعتکاف» اجرا می‌کنیم که در این طرح برنامه‌هایی از قبیل بحث اصلاح نماز و ... را در حدود دوهزار مسجد را در سراسر کشور ویژه معتکفان برگزار می‌کنیم که طی این اجرای این برنامه یک نفر مربی قرآن آقا و یک مربی بانو به این مساجد اعزام می‌شوند و در واقع یک آموزش کوتاه مدت قرائت صحیح نماز را برای عزیزان معتکفی که خواستار بودند، داشتیم.

قره‌شیخلو در ادامه تصریح کرد: به جز این برنامه‌، برنامه‌های دیگری نظیر تلاوت قاریان و نیز برنامه‌هایی که در روز پایانی اعتکاف تحت عنوان «ام داوود» برگزار می‌شود و همراه با تلاوت قرآن است، همچنین، تلاوت قرآن بعد از نماز و یا محافل قرآنی، طی مراسم اعتکاف برگزار می‌شود.

رئیس سازمان دارالقرآن افزود: امسال نیز همان دو هزار مسجد را با همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها تحت پوشش داریم و همه این برنامه‌هایی که به آن اشاره شد نیز امسال در این مساجد اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین، امسال یک برنامه جدید نیز داریم که طی آن یک دفترچه‌ای آماده شده است که در این دفترچه، ترجمه و توضیحات مفاهیم سوره‌های مبارکه دهر و حجرات و نیز خطبه همام یا متقین نهج‌البلاغه وجود دارد و در پایان دفترچه نیز تعداد 40 سؤال چهار جوابی طراحی شده که هرکسی از عزیزان معتکف که مایل باشد می‌تواند این دفترچه را دریافت و به سؤالات آن پاسخ دهد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم اظهار کرد: همچنین، در پایان مراسم اعتکاف این دفترچه‌ها و پاسخنامه‌ها جمع‌آوری و بررسی می‌شود که در ماه مبارک رمضان نیز به تعداد هزار نفر از کسانی که در به سؤالات این دفترچه پاسخ داده باشند، به قید قرعه جوایز فرهنگی تقدیم می‌شود.

قره‌شیخلو تصریح کرد: برگزاری و اجرای این برنامه‌های مختلف به این جهت است که تلاش کرده‌ایم تا عزیزانی که در این مساجد معتکف می‌شوند، انس‌شان با قرآن و نهج‌البلاغه بیشتر شود و زمینه‌ای فراهم شود تا این انس با قرآن و نهج‌البلاغه پس از مراسم اعتکاف نیز تداوم داشته باشد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در پایان اظهار کرد: امیدواریم از این طرح قرآنی نیز استقبال شود و در سال‌های آینده بتوانیم با جذب امکانات بیشتر مساجد بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم؛ چراکه تعداد کل مساجدی که در سطح کشور مراسم اعتکاف را برگزار می‌کنند، در حدود شش هزار مسجد است ولی ما هم‌اکنون این برنامه را در یک سوم این مساجد اجرا می‌کنیم که امیدواریم در سال‌های آینده این تعداد را افزایش دهیم.

captcha