افزایش بودجه قرآنی استان‌ها و اتحادیه تشكل‌های قرآنی/ به كمیسیون پژوهش بودجه‌ای تخصیص نیافت
کد خبر: 3585042
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
شاهسونی به ایكنا خبر داد:‌

افزایش بودجه قرآنی استان‌ها و اتحادیه تشكل‌های قرآنی/ به كمیسیون پژوهش بودجه‌ای تخصیص نیافت

گروه فعالیت‌های قرآنی: عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور از افزایش 7 درصدی بودجه‌های اتحادیه مؤسسات قرآنی و اتحادیه تشكل‌های قرآنی در كمیته تخصیص بودجه این شورا خبر داد و گفت:‌ همچنین 5 درصد نیز به بودجه‌های قرآنی استان‌ها اضافه شد.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به برگزاری آخرین نشست كمیته تخصیص بودجه این شورا گفت: بحمد الهی این نشست، نتایج خوبی برای مؤسسات قرآنی در پی داشت.

بودجه‌های اتحادیه مؤسسات قرآنی به 17 درصد ارتقا یافت

وی از افزایش 7 درصدی بودجه‌های اتحادیه مؤسسات قرآنی و اتحادیه تشكل‌های قرآنی در این كمیته خبر داد و افزود: پیش از این 10 درصد از بودجه‌های قرآنی كشور به اتحادیه مؤسسات و اتحادیه تشكل‌های قرآنی اختصاص داشت كه با افزایش 7 درصد دیگر این مقدار به 17 درصد رسید.

شاهسونی ابراز امیدواری كرد كه این روند در سال 96 نیز ادامه پیدا كرده و بودجه‌های قرآنی به سمت مؤسسات قرآنی مردمی سوق پیدا كند و ادامه داد: بودجه‌های قرآنی در كمیته تخصیص بودجه شورای توسعه فرهنگ قرآنی میان سه كمیسیون آموزش عمومی، تبلیغ و ترویج و پژوهش تقسیم می‌شود كه هر كدام نیز سهمی در این مسئله دارند.

سهم 12 درصدی كمیسیون پژوهش میان استان‌ها و اتحادیه مؤسسات قرآنی تقسیم شد

عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن با بیان اینكه امسال بنا به دلایلی بودجه كمیسیون پژوهش میان سایر كمیسیون‌ها تقسیم شد، گفت:‌ بودجه‌ای كه برای كمیسیون پژوهش در نظر گرفته بودند، 12 درصد بود كه 7 درصد از آن به اتحادیه مؤسسات و تشكل‌های قرآنی اختصاص یافت و 5 درصد دیگر هم به بودجه‌های قرآنی استان‌ها تخصیص پیدا كرد.

كمیسیون پژوهش بودجه‌های سال گذشته خود را هنوز هزینه نكرده بود

وی در پایان یادآور شد كه چون كمیسیون پژوهش‌های قرآنی بودجه سال گذشته خود را هنوز داشت و آن را هزینه نكرده بود، به همین دلیل امسال به آن بودجه‌ای اختصاص ندادند.

captcha