سال 95، سال پرفراز و نشیبی برای تمام مؤسسات قرآنی بود/ تنها 5 درصد انتظارات ما محقق شد
کد خبر: 3581959
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
شاهسونی:

سال 95، سال پرفراز و نشیبی برای تمام مؤسسات قرآنی بود/ تنها 5 درصد انتظارات ما محقق شد

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با بیان اینكه سال 95 یك سال پر فراز و نشیبی برای كل مؤسسات قرآنی بود، گفت:‌ امسال اگر بسیار خوش‌بینانه نگاه کنیم شاید تنها 5 درصد انتظارات ما از متولیان قرآنی برآورده شد.

حجت‌الاسلام‌ علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در پاسخ به اینكه تاچه حد برنامه‌های یكساله این مؤسسه در سال جاری محقق شد؟ گفت: سال 95 یك سال پر فراز و نشیبی برای كل مؤسسات قرآنی بود نه تنها برای بیت‌الاحزان كه بحمد الهی دارد به پایان می‌رسد.

راه‌اندازی 4 مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن طی امسال

وی با تصریح اینكه علی‌رغم تمام كمبودها و سختی‌ها قدم‌های خوبی در این سال برداشته شد، افزود: ما در سال جاری موفق شدیم دو مدرسه شبانه‌روزی در تهران، یك مدرسه در بیرجند و یك مدرسه شبانه‌روزی خواهران را در قلعه گنج كرمان راه‌اندازی كنیم.

شاهسونی از فعالیت 10 مدرسه شبانه‌روزی تخصصی حفظ یكساله قرآن كریم ذیل این مؤسسه در كشور خبر داد كه 3 مدرسه مختص بانوان و 7 مدرسه مختص آقایان است و ادامه داد: امسال برای نخستین بار ما موفق به راه‌اندازی حوزه علمیه قرآن‌محور شدیم كه این حوزه در قرآن‌آباد ایران مستقر است.

اضافه شدن 8 شعبه جدید به بیت‌الاحزان

عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن، اضافه كردن قریب 8 شعبه به بیت‌الاحزان را از دیگر فعالیت‌های امسال این مؤسسه برشمرد و گفت: هم‌اكنون 160 شعبه در كشور ذیل این مؤسسه فعالیت می‌كند كه البته برخی از شعبه‌ها نیز طبق رایزنی‌های انجام شده،‌ سال آینده افتتاح خواهند شد.

وی با بیان اینكه جشن فارغ‌التحفیظی را با حضور 203 حافظ كل قرآن در شهریورماه امسال برگزار كردیم، گفت: برگزاری مسابقات سراسری بیت‌الاحزان از دیگر برنامه‌های مهم انجام شده ما در سال جاری بود.

تنها موفق به اجرای گردهمایی حافظان كل قرآن كریم نشدیم

شاهسونی اظهار كرد: تنها برنامه كلان مؤسسه بیت‌الاحزان كه امسال موفق به اجرای آن نشدیم برگزاری گردهمایی سالیانه حافظان كل قرآن كریم این مؤسسه است كه به دلیل مسائل مالی و همزمانی با مسابقات سراسری بیت‌الاحزان به سال آینده موكول شد.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور در ادامه در پاسخ به اینكه چند درصد از انتظارات بیت‌الاحزان در سال جاری از متولیان قرآنی استانی و كشوری محقق شده است، گفت: با توجه به انتظارات بالایی كه ما از متولیان قرآنی داریم، چیزی از آن انتظارات محقق نشد.

تنها 5 درصد انتظارات ما از متولیان قرآنی برآورده شد

وی با یادآوری اینكه در سال جاری طرح رحله را اجرا كرده‌ایم كه قرار بود سازمان‌های مختلف آن را حمایت كنند، گفت: اگر بسیار خوشبینانه به این موضوع نگاه كنیم، شاید تنها 5 درصد انتظارات ما از متولیان قرآنی برآورده شدوگرنه این حمایت‌هایی كه صورت می‌گیرد نسبت به حجم فعالیت‌هایی كه انجام می‌دهیم، حمایت آنچنانی نیست.

captcha