مستندسازی، فعالیت‌های فرهنگی را از تکرار نجات می‌دهد
کد خبر: 3581520
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳

مستندسازی، فعالیت‌های فرهنگی را از تکرار نجات می‌دهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی تأکید کرد: اعتبارات زیادی حوزه فرهنگی به دلیل عدم مستند سازی یا نبود مستندهای قوی صرف تکرار مکررات می‌شود درواقع به دلیل نبود مستندات فرهنگی مجبور هستیم یک فعالیت را از نو آغاز و چندباره تکرار کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، زهره نعمتی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، امروز، 16 اسفندماه در مراسم رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی فعالیت‌های قرآنی شهر اراک، که در دانشکده علوم پایه دانشگاه اراک برگزار شد گفت: این برنامه به افتخار کتاب که بزرگ‌ترین و مؤثرین چکیده تفکرات انسان در حوزه فرهنگ است برگزار می‌شود.
نعمتی تأکید کرد: رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی فعالیت‌های قرآنی شهر اراک فینالی است از یک حرکت عالی در راستای تولید محصولات فرهنگی فاخر، این اقدام سازمان فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی جای تقدیر دارد همچنین باید از زحمات خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) و خبرنگاران دلسوز این مجموعه که در این طرح مشارکت داشتند تشکر ویژه کرد.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی سیر تکوینی دارند ادامه داد: اعتبارات زیادی از جامعه و از جمله حوزه فرهنگی به دلیل عدم مستند سازی یا نبود مستندهای قوی، صرف تکرار مکررات می‌شود درواقع به دلیل نبود مستندات فعالیت‌های فرهنگی قوی، مجبور هستیم یک فعالیت فرهنگی را از نو آغاز و چندباره تکرار کنیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: خوشبختانه مجموعه فرهنگی جهاد دانشگاهی استان با موقعیت‌شناسی و نیازسنجی در زمینه فعالیت‌های قرآنی اراک، فرصت را مغتنم شمرد و تاریخ شفاهی فعالیت‌های قرآنی شهر اراک را برای بهره‌مندی نسل‌های بعد و به عنوان سند و پایه فعالیت‌های جدید تولید کرد.
نعمتی در پایان تأکید کرد: این کتاب فعالیت‌های فرهنگی را از دور زدن و تکرار بی‌نیاز می‌کند باعث افتخار است که کتاب تاریخ شفاهی فعالیت‌های قرآنی شهر اراک خاطرات و تجربیات مردان و زنان قرآنی را زمانی جمع‌آوری کرد که این عزیزان همچنان در عرصه قرآن فعال هستند.
captcha