بیمه تنها دلخوشی فعالان قرآنی بود كه قطع شد/ فعالیت 100 مربی قرآن بدون بیمه در بیت‌الاحزان
کد خبر: 3578744
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
شاهسونی:

بیمه تنها دلخوشی فعالان قرآنی بود كه قطع شد/ فعالیت 100 مربی قرآن بدون بیمه در بیت‌الاحزان

گروه فعالیت‌های قرآنی: عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور ضمن انتقاد از عدم تحقق راه‌اندازی صندوق حمایت از فعالان قرآنی و قطع شدن بیمه بسیاری از این افراد گفت: ما این گلایه را داریم كه چرا تنها دلخوشی فعالان قرآنی كه همان بیمه بود را قطع كردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به فراز و نشیب‌های بیمه فعالان قرآنی و عدم تحقق راه‌اندازی صندوق حمایت از فعالان قرآنی گفت: این مسئله‌ای است كه باید مسئولان وزارت و معاونت قرآن پاسخگوی آن باشند اما ما هم این گلایه‌مندی را داریم كه چرا تنها دلخوشی فعالان قرآنی كه همان بیمه بود را قطع كردند.

ابهام در تداوم بیمه فعالان قرآنی در آینده

وی افزود: بسیاری از افراد جامعه قرآنی اعم از اساتید و مربیان قرآن به تنها چیزی كه به‌صورت مستمر دلخوش بودند، بیمه بود كه آن هم تقریباً تعطیل شد و بیمه بسیاری از آنان قطع شد و دیگر هم وصل نشد و اكنون تنها تعداد محدودی از جامعه قرآنی بیمه هستند و دارند فعالیت می‌كنند و آن هم در هاله‌ای از ابهام است كه آیا این بیمه ادامه خواهد داشت یا خیر.

دولت و مجلس از اساتید و مربیان قرآنی حمایت كنند

شاهسونی با ابراز امیدواری از اینكه در سال 96 خبرهای خوشی در رابطه با بیمه فعالان قرآنی شنیده شود، گفت: برای این كار لازم است كه دولت و مجلس حمایت خوبی از اساتید و مربیان قرآنی داشته باشند.

بیمه بیش از 100 نفر از معلمان قرآن بیت‌الاحزان قطع شد

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در پاسخ به اینكه تاكنون این مؤسسه چقدر در این مسئله متضرر شده است، گفت: تعداد زیادی از نیروهای ما جزو بیمه فعالان قرآنی بودند كه بیمه بسیاری از آن‌ها قطع شد و دیگر هم وصل نشد كه این شاید به بیش از 100 نفر هم می‌رسد.

وی ادامه داد: از دو سه سال قبل بیمه این افراد قطع شد و از آن زمان تاكنون این‌ها بدون بیمه برای ما فعالیت می‌كنند البته ما تلاش كردیم برخی از آنان را به‌صورت آزاد بیمه كنیم اما بسیاری از آنان از این مسئله محروم ماندند چون به هر حال وسع یك مؤسسه مردمی اجازه نمی‌دهد كه بتواند همه مربیان و اساتید خود را در سراسر كشور بیمه كند.

captcha