بازگشایی ورودی دروازه قرآن شیراز
کد خبر: 3575370
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴

بازگشایی ورودی دروازه قرآن شیراز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: مشکل مسدود شدن ورودی دروازه قرآن شیراز به‌دلیل آبگرفتگی یکی از پل‌ها بود که با رفع آن مشکل مرتفع شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ایسنا نوشت: حسن فیاض‌پور افزود: علی‌رغم هشدارهای جدی دستگاه‌های اجرایی، مردم شیراز که مدت‌ها شاهد بارش مناسب باران نبودند، خوشحالی خود از بارش رحمت الهی را با حضور در کنار رودخانه‌ها و فضای سبز این شهر نمایان کردند.
وی با بیان این‌که از ساعات‌ اولیه بامداد، با توجه به تشدید و تداوم بارش‌ها در شیراز، مسیرهای کنارگذر رودخانه خشک و مسیرهای پرخطر در شیراز مسدود شده است، گفت: از مردم درخواست می‌کنیم که به‌هیچ عنوان در کنار مسیل‌ها، رودخانه‌ها و روی پل‌ها تجمع نکنند، چون احتمال سقوط در آب بسیار زیاد است.
فیاض‌پور تأکید کرد که مأموران انتظامی برای هدایت مردم از روی پل‌ها و کنار مسیل‌ها وارد عمل شده است.
او همچنین در خصوص نشست نقطه‌ای نزدیک حمام بهارستان شیراز نیز گفت: در نقطه‌ای از این مسیر که بافت قدیمی شیراز است شاهد نشست بودیم که با توجه به وجود خطر نشت گاز، جریان گاز شهری قطع شده و عوامل در حال بررسی و رفع مشکل هستند که بلافاصله بعد از حل مشکل،‌ جریان گاز وصل می‌شود.
فیاض‌پور از بروز مخاطراتی در روستاهای طفیهان و بید زرد در جنوب شیراز و پائین‌دست رودخانه خشک و چنار راه‌دار خبر داد و گفت: نیروهای امدادی و کارشناسی به محل اعزام شده‌اند اما وقوع سیل در این نقاط گزارش نشده است.
وی هم‌چنین گفت: با توجه به‌شدت بارندگی در شهرستان شیراز، احتمال بروز مشکلاتی در روستاهای شورآّب و احمدآباد در سیاخ و دارنگون و اقبال آباد، ماه‌فیروزان و سلطان آّباد وجود دارد که به مردم هشدارهای لازم داده شده است.
فیاض‌پور با تأکید بر این‌که سپاه و ارتش نیز در کنار نیروهای امدادی هلال‌احمر، شهرداری، آتش‌نشانی و ... در سطح شهر مستقر بوده و برای کمک‌رسانی آماده هستند، تأکید کرد که امکانات برای اسکان موقت اضطراری پیش‌بینی شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از حضور استاندار و معاون عمرانی استانداری فارس به همراه شهردار شیراز در سطح شهر برای رصد وضعیت خبر داد.


captcha