اجرای برنامه‌های پایتختی جوانان جهان اسلام به افراد دلسوز انقلاب واگذار شود
کد خبر: 3572232
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
آیت‌‌الله كلانتری:

اجرای برنامه‌های پایتختی جوانان جهان اسلام به افراد دلسوز انقلاب واگذار شود

گروه اجتماعی:‌ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم واگذاری اجرای برنامه‌های پایتختی جوانان جهان اسلام به افراد دلسوز انقلاب و کسانی که ارزش‌های اسلامی و انقلابی را ارج می‌نهند، تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری با اشاره به بروز برخی از حواشی‌ها در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه «شیراز، پایتخت جوانان جهان اسلام» تأكید كرد: باید اجرای برنامه‌های مربوط به پایتختی جوانان جهان اسلام به افراد دلسوز دین و انقلاب و افرادی که ارزش‌های اسلامی و انقلابی برای آنها مهم است واگذار شود نه اینکه به عنوان پایتختی جوانان جهان اسلام شاهد برگزاری برنامه‌هایی باشیم که قهر امت حزب‌الله و خانواده‌های شهدا، روحانیت معظم، جامعه ایثارگری و عامه مردم قدردان و دلسوز انقلاب را برانگیزد.

وی قاطعانه از مواضع نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، حضرت آیت‌الله ایمانی، دفاع کرد و افزود: من هم با ایشان هم‌نظر و موافق هستم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئولان باید به اصول اساسی اسلام و انقلاب در برگزاری این برنامه‌ها توجه جدی داشته باشند، گفت: مسئله پایتختی جوانان جهان اسلام باید از تمامی ابعاد مورد توجه قرار گیرد نه اینکه تنها از یک بعد به این موضوع پرداخته شود و زمینه‌ساز رواج موسیقی باشد.

آیت‌الله کلانتری، به جایگاه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) اشاره و تاکید کرد: در برنامه‌های پایتختی جوانان جهان اسلام از ظرفیت‌های دینی، قرآنی و سیره عملی اهل بیت(ع) بهره‌گیری شود و مسئولان برگزاری برنامه این مهم را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به برگزاری این برنامه و حواشی آن اظهار كرد: دین مبین اسلام با موسیقی حلال و آنچه در چارچوب شرع بیان شده مخالفتی ندارد اما آنچه روحانیون و علمای ما را ناراحت و نگران کرده به وجود آمدن فضاهایی است که این اصل را زیر سئوال ببرد و بستر گناه را در جامعه فراهم کند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این مشکلات معلول کم‌توجهی و بی‌توجهی برخی مدیران است، گفت: مدیران باید تدین و تخصص را به کارگیرند و این گونه برنامه‌ها نشان می‌دهد برگزارکنندگان یا از تدین لازم برخوردار نیستند یا تخصص کافی برای برنامه‌ریزی چنین برنامه‌هایی ندارند.

وی اعتقاد دارد كه تمام اقدامات برای جوانان در کشور باید حول دو محور باشد؛ توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جوانان از یک سو و تلاش برای برطرف کردن چالش‌ها و مشکلات پیش روی جوانان از سوی دیگر باید از مهم‌ترین رئوس برنامه‌های قابل اجرا برای جوانان باشد.

آیت‌الله کلانتری با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) همواره به جوانان اهمیت ویژه دادند و استفاده از ظرفیت این قشر را در امور جهاد، امور مدیریتی، فرماندهی نظامی و غیره در عمل نشان دادند، گفت: همچنین با توجه به احادیث و روایات دین مبین اسلام، بیشترین پیروان و یاران حضرت مهدی(عج) در زمان ظهور قشر جوان هستند و این نیروهای جوان هستند که در هنگام ظهور در کنار حضرت حضور خواهند داشت.

وی اظهار كرد: مرور تاریخ معاصر کشور ایران نیز به روشنی گویای این است که بیشترین نقش و جانفشانی‌ها در راه انقلاب اسلامی ایران مربوط به قشر جوان بوده است و پس از پیروزی انقلاب نیز در دوران دفاع مقدس، این جوانان بودند که فرماندهان زبده جنگ بودند و مدیریت جنگ را برعهده داشتند و بسیاری از شهدای ما نیز از قشر جوانان هستند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز جوانان ما در عرصه علم و فناوری در دنیا سرآمد هستند و حتی در این راه شهدای همچون شهدای هسته‌ای تقدیم کشور شد و بهترین جوانان کشور خون پاک خود را در عرصه ارتقای علم و دانش کشور خود اهدا کردند گفت: حضور جوانان موفق و پرشور و حرارت در عرصه‌ها و میادین ورزشی و مدال‌آوران در عرصه‌های ملی، فراملی و المپیک نیز نشان از ظرفیت خوب جوانان دارد که باید به این قشر توجه خاص شود.

آیت‌الله کلانتری بیان کرد: مسئولان اگر به دنبال برطرف کردن مشکلات جوانان هستند به مسائل مربوط به اشتغال، ازدواج، مسکن و بحران هویتی که به آن دچار می‌شوند رسیدگی کنند.

captcha