لزوم فعال سازی فعالیت های قرآنی در مناطق محروم و کم‌برخوردار
کد خبر: 3567553
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

لزوم فعال سازی فعالیت های قرآنی در مناطق محروم و کم‌برخوردار

مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت با اشاره به نشستی با موضوع راه اندازی کمیته قرآن ویژه مناطق محروم و کم برخوردار گفت: این جلسه در قالب کارگروه ویژه با هدف فعال سازی برنامه های قرآنی در این مناطق برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شبستان نوشت: حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن با اشاره به نشستی با موضوع راه اندازی کمیته قرآن ویژه مناطق محروم و کم برخوردار گفت: این جلسه در قالب کارگروه ویژه با هدف فعال سازی برنامه های قرآنی در این مناطق هفته گذشته برگزار شد.
وی با اشاره به اعضای این کارگروه خاطرنشان کرد: نمایندگانی از تشکل های مردمی فعالان قرآنی در مناطق محروم و برخی از نهادهای قرآنی مانند سازمان دارالقرآن، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، اتحادیه تشکل های قرآن و عترت و کمیته امداد و غیره در شورای توسعه فرهنگ عمومی برگزار شد.
محمدی با بیان اینکه در این نشست نمایندگان به ارائه فعالیت های قرآنی خود در مناطق محروم پرداختند، اظهار کرد: استقرار بالغ بر ۲۵۰۰ روحانی در مناطق محروم، ایجاد 4000 خانه عالم ویژه روحانیون در کشور و راه اندازی 100 خیمه قرآنی در مناطق محروم عشایری از جمله مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.
مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت با تاکید بر حمایت و کمک در زمینه فعالیت های قرآنی تصریح کرد: در پایان این نشست مقرر شد تا تعاریف دقیق از مناطق محروم قرآنی ارائه شده و فعالیت های قرآنی در این مناطق احصا و جمع بندی شود.
وی با اشاره به شناسایی ضریب محدودیت ها در این مناطق گفت: تربیت حافظان و قاریان قرآن در این مناطق و شبکه ای کردن نیروهای انسانی در مناطق محروم از دیگر مباحث ارائه شده در این کارگروه ویژه بود.
محمدی در پایان خاطرنشان کرد: جلسه آینده این کارگروه به میزبانی اتحادیه تشکل های قرآن قرآن و عترت برگزار خواهد شد.

captcha