برخورد با خاطیان پلاسکو پس از آوار برداری برای جبران صدمات روحی و شغلی
کد خبر: 3566506
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
خضری خواستار شد:

برخورد با خاطیان پلاسکو پس از آوار برداری برای جبران صدمات روحی و شغلی

گروه سلامت: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد‌های شدید با خاطیان پلاسکو پس از آوار برداری شد.

رسول خضری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اولویت آوار برداری حادثه پلاسکو اظهار کرد: در حال حاضر آوار برداری، امداد رسانی و نجات جان مصدومین حادثه پلاسکو بیشتر از تعقیب کردن خاطیان اولویت دارد.

وی افزود: ایمنی مقدم بر کار است، ما می‌دانیم در سطح تهران حدود 3 هزار نقطه با این وضعیت وجود داشته که ناایمن هستند، طبق قانون 86 و 96 کار باید محیط‌های کاری از لحاظ ایمنی و بهداشت محیط کار توسط شهرداری و وزارت کار مورد بررسی قرار گیرند.

نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس در بررسی ابعاد اجتماعی حادثه پلاسکو عنوان کرد: در مورد این ساختمان پلاسکو، ظاهرا تذکرات داده شده اما چرا عملیاتی نشده؟ موجب تأثر و تأسف من است؛ در رابطه با این مواردی که تذکر داده می‌شود قانون به اندازه کافی وجود دارد، این موارد باید بررسی شود اگر مدیران پلاسکو به قانون تمکین نکردند قطع به یقین باید تحویل مراجع قضایی داده شوند.

نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم در رابطه با تبعات روحی، روانی، شغلی و مالی افرادی که در این محدوده هستند همچنین خانواده آتش‌نشانان و افراد دیگر که به شدت آسیب دیدند حمایت‌های لازم صورت گیرد.

 خضری تأکید کرد: برای جبران این صدمات باید با افراد خاطی با شدت و حدت برخورد شود و پس از آوار برداری و در هفته‌های آتی در کمیسیون‌های بهداشت، عمران و اجتماعی مصوبات و اقدامات عاجلی در این رابطه خواهیم داشت.

captcha