اتمام محوطه‌سازی بین‌الحرمین شیراز تا پایان امسال/ لزوم تقسیم كار میان نهادها جهت مرمت اماكن مذهبی
کد خبر: 3565238
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
محمدیان به ایكنا خبر داد:

اتمام محوطه‌سازی بین‌الحرمین شیراز تا پایان امسال/ لزوم تقسیم كار میان نهادها جهت مرمت اماكن مذهبی

گروه اجتماعی: رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز از اتمام كار عملیات بهسازی و محوطه‌سازی بین‌الحرمین شیراز تا پایان امسال خبر داد.

رضا محمدیان، رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به اجرای عملیات بهسازی و محوطه‌سازی فضای بین‌الحرمین شیراز گفت: به یاری خدا این عملیات تا پایان امسال به پایان می‌رسد و برای ایام نوروز قابل استفاده برای زائران نوروزی است.

وی همچنین مرمت اماكن مذهبی در شیراز را یادآور شد و بر لزوم همكاری و تقسیم‌كار میان نهادها و دستگاه‌های مختلف در این زمینه تأكید كرد و گفت: تجربه نشان داده است هر جا كه سازمان‌ها و نهادها با یكدیگر همكاری و تعامل داشته‌اند، خروجی خوبی نیز عاید شده است.

همكاری شهرداری و اوقاف در مرمت بقاع متبركه شیراز

محمدیان اظهار كرد: به عنوان مثال در عملیات مرمت امامزاده سیدمحمد(ع) واقع در بلوار ابوذر غفاری، سازمان اوقاف با همكاری شهرداری شیراز وارد عمل شدند و تقسیم‌كاری در این زمینه صورت گرفت به طوری كه محوطه‌سازی آن توسط شهرداری و بازسازی گنبد آن هم توسط اوقاف انجام شد.

رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: همچنین در امامزاده سیدصادق(ع) مهدی‌اباد نیز آزادسازی معبر امامزاده و دیوارگذاری و معبرسازی توسط شهرداری انجام شد و بازسازی خود حرم نیز خیرین و اداره اوقاف صورت گرفت.

وی اضافه كرد: علاوه بر این‌ها برای حرم ام احمد(س) مادر حضرت شاهچراغ(ع) نیز آزادسازی منازل حاشیه توسط شهرداری و مرمت بقعه توسط اوقاف انجام شد.

اضافه شدن 6 باغ خانواده به شیراز

محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود از اضافه شدن 6 باغ خانواده تا پایان امسال و یك فرهنگسرا در محله دینكان شیراز و در كنار موقوفه و پارك نمازی در سطح منطقه 6 شهرداری خبر داد.

رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز همچنین آغاز عملیات اجرایی 3 پارك محله‌ای در منطقه جبل‌الدراك، بازگشایی اعتماد كسائیان و بهسازی فاز نخست میدان معلم را از دیگر مواردی دانست كه تا پایان امسال به سرانجام خواهد رسید.

captcha