9 دی؛ سیلی بنیان‌کن در مقابله با توطئه دشمن در تضعیف انقلاب و نظام
کد خبر: 3556092
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
حسین ابراهیمی:

9 دی؛ سیلی بنیان‌کن در مقابله با توطئه دشمن در تضعیف انقلاب و نظام

گروه سیاسی: عضو جامعه روحانیت مبارز، 9 دی را از جمله نقاط عطف انقلاب اسلامی دانست و گفت: حضور مردم در این روز به مانند سیل بنیان‌کنی بود که توطئه دشمنان برای تضعیف و براندازی انقلاب و نظام را خنثی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به مناسبت نزدیک شدن به 9دی درباره نقش مؤلفه حضور مردم در صحنه و دلیل تأکید امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بر این مسئله گفت: حضور مردم در صحنه مسئله‌ای است که همواره پاسخ می‌دهد و بدون حضور مردم کاری از حکومت‌ها برنمی‌آید.

ائمه معصومین نیز بدون حضور مردم نمی‌توانند منویات خود را اجرا کنند

وی افزود: حتی ضمانت اجرای منویات مقام ولایت به حضور مردم در صحنه و همراهی و پشتیبانی آنها بستگی دارد. اگر مردم در صحنه حضور نیابند حتی ائمه معصومین با همه فضایل و کمالاتی و جایگاهی که داشتند نتوانستند منویات خود را در جامعه پیاده کنند.

ابراهیمی اظهار کرد: در قرآن هم خداوند خطاب به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «وَإِنْ يُرِيدُوا أَنْ يَخْدَعُوكَ فَإِنَّ حَسْبَكَ اللَّهُ هُوَ الَّذِي أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِينَ» (و اگر بخواهند تو را بفريبند خدا براى تو بس است هم او بود كه تو را با يارى خود و مؤمنان نيرومند گردانيد) که این آیه به اهمیت نقش حضور مردم در کنار پشتیبانی الهی اشاره دارد.

جایگاه حضور مردم در صحنه به عنوان عامل تحول‌آفرین در جامعه

عضو جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: براین اساس می‌توان همواره از 3 عامل مهم که در جامعه اثرگذار و تحول‌آفرین بوده‌اند نام برد؛ اولین عامل مکتب است که برای مردم جذابیت دارد و در حوزه‌‌های مختلف دارای برنامه است. عامل دوم رهبری است که با صلابت و صداقت، هدایت جامعه را برعهده می‌گیرد و آنها را به سمت آرمان‌ها و اهداف حرکت می‌دهد. سومین عامل حضور مردم در صحنه است. اگر مردم در صحنه حاضر نشوند ضمانت اجرای تحقق آرمان‌ها فراهم نمی‌شود.

وی ادامه داد: به یاد دارم در دوره دوم مجلس که نماینده بودم هر کس از مسئولان تخلف یا انحرافی داشت امام خمینی(ره) نمی‌فرمود به قوه قضائیه می‌گویم بلکه می‌فرمود این فرد یا خودش را اصلاح کند یا به مردم می‌گویم. تمام توان حضرت امام(ره) در کنار ایمان و هدایتگری شایسته و لایقش به حضور و پشتیبانی توده‌های مردم بستگی داشت. در واقع آنچه منویات امام(ره) و رهبر معظم انقلاب را در جامعه پیاده کرده و می‌کند حضور مردم است. براین مبنا ما باید حضور مردم در همه صحنه‌ها و نقاط عطف انقلاب اسلامی در طی 37 سال گذشته را قدر بدانیم.

9 دی مجددا جامعه را به سمت تحقق اهداف مقدس انقلاب اسلامی حرکت داد
 
وی با تأکید بر اینکه حماسه 9 دی یکی از جمله صحنه‌ها و نقاط عطف انقلاب اسلامی بود، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب فتنه‌گران انقلاب و نظام را تا پرتگاه پیش بردند اما آنچه موجب شکست آنها شد حضور مردم در 9 دی بود.

عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان یادآور شد: حضور مردم در 9 دی به مانند یک سیل بنیان‌کن توطئه دشمنان برای تضعیف و براندازی انقلاب و نظام را خنثی کرد و جامعه را به سمت و سوی اهداف مقدسی که مقام ولایت معین کرده بودند حرکت داد.
captcha