دل خوش داشتن مسئولان فارس به‌ عنوان «پایتخت جوانان جهان اسلام» كافی نیست
کد خبر: 3555366
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
محمدیان:

دل خوش داشتن مسئولان فارس به‌ عنوان «پایتخت جوانان جهان اسلام» كافی نیست

گروه اجتماعی: رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به انتخاب این كلان‌شهر به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام گفت: اینكه مسئولان شهری و استانی شیراز و فارس به این دل خوش كنند كه یك عنوان به شهر شیراز اضافه شده است، كافی نیست؛ چرا كه شیراز از قدیم‌الایام عناوین مختلفی داشته است.

رضا محمدیان، رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به انتخاب این كلان‌شهر به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام گفت:‌ با توجه به پتانسیل‌های مختلفی كه شهر شیراز در مسائل مختلف مذهبی، گردشگری، علمی، فرهنگی و تاریخی دارد، اضافه شدن عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام به این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها، وظیفه مسئولان و دستگاه‌های مختلف را دو چندان می‌كند.
وی افزود: اینكه مسئولان شهری و استانی شیراز و فارس به این دل خوش كنند كه یك عنوان به شهر شیراز اضافه شده است، كافی نیست چرا كه شیراز از قدیم‌الایام هم دارای عناوین مختلفی نظیر دارالعلم، شهر فرهنگی،‌ ادبی، هنری، سومین حرم اهل بیت(ع) و غیره را چه به صورت عرفی چه به صورت حكومتی و بین‌المللی داشته است.
بسیاری از مردم دنیا، ایران را به خاطر شهر شیراز می‌شناسند
محمدیان ادامه داد: بسیاری از مردم كشورهای دنیا اصولاً به خاطر صبغه تاریخی و فرهنگی شهر شیراز كه دارای ذخایر ارزشمندی نظیر حافظ، سعدی و غیره هستند حتی ایران را می‌شناسند كه تمام این‌ها مسئولیت مسئولان این شهر و استان را دو چندان می‌كند.
جشنواره‌ها و كمپین‌های متعددی برای تقویت عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام راه‌اندازی شود
رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز خواستار برگزاری جشنواره‌ها، برنامه‌ها و راه‌اندازی كمپین‌ها و سازمان‌های مردم نهاد متعدد و مختلفی جهت تقویت عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام شیراز شد و گفت: این كارها باید به صورت شاخص و خاص انجام شوند تا هم توجه جوانان جهان اسلام به شهر شیراز معطوف شود و هم اینكه ما بتوانیم از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، گردشگری، مذهبی و علمی خود بیشتر بهره جوییم.
لزوم معرفی ظرفیت‌های شهر شیراز به سرمایه‌گذاران كشورهای مسلمان
وی اظهار كرد: یكی از كارهای خوبی كه به نظر می‌آید باید بدان توجه بیشتری شود تا مقداری شیراز از مهجوریتی كه چند سال اخیر به آن مبتلا شده است، رها شود، معرفی این كلان‌شهر به كشورهای مسلمان دنیا و همچنین معرفی پتانسیل‌های آن برای سرمایه‌گذاران این كشورهاست تا بیشتر به شهر ما رفت و آمد كنند و از پتانسیل‌های این كلان‌شهر جهت سرمایه‌گذاری مختلف علمی، گردشگری، مهندسی، پزشكی، هنری، فرهنگی و غیره استفاده كنند.
محمدیان با تأكید بر اینكه باید تبلیغ و معرفی بیشتری برای ظرفیت‌های شهر شیراز صورت گیرد، گفت: با ظرفیت‌هایی این كلان‌شهر دارد نباید هیچ بیكاری در شهر ما وجود داشته باشد لذا باید به فكر جذب سرمایه‌گذاران به این شهر باشیم.
captcha