برپایی هفته قرآن و عترت در مدارس فارس/ از خبرگزاری ایكنا تجلیل شد
کد خبر: 3554724
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴

برپایی هفته قرآن و عترت در مدارس فارس/ از خبرگزاری ایكنا تجلیل شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس از برپایی هفته قرآن و عترت در مدارس این استان همزمان با هفته پایانی آذرماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با برپایی ایام هفته قرآن و عترت در آموزش و پرورش استان فارس، محفل انس با قرآن ویژه فرهنگیان امروز، 28 آذرماه در نمازخانه اداره‌كل آموزش و پرورش فارس برگزار شد.
در این مراسم نورانی عباس رحمدار، یكی از قاریان برجسته استان فارس به تلاوت آیات وحی پرداخت و همچنین عطاران از دانش‌آموزان مداح برجسته كشور به مولودی‌خوانی ایام میلاد مبارك پیامبر مكرم اسلام(ص) و همچنین میلاد بنیانگذار مكتب شیعه جعفری امام جعفر صادق(ع) پرداخت.
در ادامه این مراسم از زهرا عسكری، خبرنگار خبرگزاری ایكنا شعبه فارس و اين رسانه قرآنی به دلیل پوشش خبری و اطلاع‌رسانی مناسب اخبار قرآنی آموزش و پرورش در این استان تجلیل به عمل آمد.
حسین‌علی معزی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایكنا گفت: در آموزش و پرورش هفته آخر آذرماه به عنوان هفته قرآن، عترت و نماز نامگذاری شده است كه فعالیت‌های ویژه‌ای در این هفته انجام و آغاز خواهد شد كه تا پایان سال تحصیلی انجام خواهد شد.
وی، با یادآوری اینكه این هفته در سال تحصیلی جاری از 24 آذرماه آغاز و تا اول دی‌ماه ادامه دارد، یكی از این برنامه‌ها را برپایی محافل انس با قرآن دانست و گفت: امروز هم به مناسبت فرا رسیدن روز قرآن، عترت، نماز و محافل قرآنی چنین محفلی در محل اداره‌كل آموزش و پرورش فارس برپا شد.

برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات قرآن دانش‌آموزان

معزی با بیان اینكه محافل انس با قرآن در طول سال تحصیلی در تمام مدارس فارس برپا می‌شوند اما بیشترین تعداد آن در ایام هفته قرآن و عترت برگزار می‌شوند، گفت: یكی دیگر از كارهایی كه در این هفته انجام می‌شود برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات قرآن، عترت و نماز در 10 رشته برگزار می‌شود.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس با تصریح اینكه امسال سی و هفتمین دوره این مسابقات را برگزار می‌كنیم، گفت: این مسابقات در بخش‌های قرآن شامل رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ و تفسیر برگزار می‌شود كه خود رشته حفظ شامل حفظ عمومی، ویژه و موضوعی است و همچنین بخش عترت این مسابقات شامل نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی است و بخش نماز هم شامل اذان، احكام و انشای نماز است.

تجلیل از 500 دانش‌آموز نخبه قرآنی فارس
وی با بیان اینكه در طول ایام هفته قرآن از خادمان قرآن و دانش‌آموزان ممتاز قرآنی تجلیل می‌شود، گفت: در طول این هفته قریب 500 نفر از دانش‌آموزانی كه در سال گذشته رتبه‌های اول تا پنجم مسابقات قرآن مرحله استانی را كسب كرده‌اند، تجلیل می‌شوند.
captcha