حضور در مرکز رشد فعالیت‌های قرآنی؛ فرصتی مناسب برای دانشجویان
کد خبر: 3553732
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
رحیم خاکی عنوان کرد:

حضور در مرکز رشد فعالیت‌های قرآنی؛ فرصتی مناسب برای دانشجویان

گروه دانشگاه: عضو هیئت علمی سازمان جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه مرکز رشد فعالیت‌های قرآنی فرصتی است تا دانشجویان بتوانند بین آموزش‌های دانشگاهی و صنعت کار ارتباط برقرار کنند؛ انتخاب دانشجویان را برای این فعالیت، هوشمندانه خواند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) جلسه دومین نشست نمایندگان مرکز رشد دانشگاهیان، امروز سه‌شنبه، 23 آذرماه با حضور رحیم خاکی، عضو هیئت مدیره مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی جهاد دانشگاهی در سالن جلسات این خبرگزاری برگزار شد.
خاکی در ابتدای این نشست با اشاره به سابقه کاری خود در سازمان جهاد دانشگاهی بیان کرد: با توجه به 25 سال سابقه کاری بنده در جهاد دانشگاهی می‌توانم، بگویم که اکنون یک بستر کاملاً دانشگاهی و فناورانه پدید آمده که گروه‌ها می‌توانند در زمینه‌های پژوهشی، فرهنگی، دانشگاهی و کارآفرینی فعالیت داشته باشند، این زمینه می‌تواند برای افراد موقعیتی باشد تا بین دانشگاه، صنعت، بازار کار و دانش یک پل ایجاد کنند.
وی افزود: در این مراکز رشد ما مجموعه‌ای را طرح کرده‌ایم که افراد و گروه‌ها می‌توانند ایده‌ها و اهداف خود را هوشمندانه انتخاب و دنبال کنند یا تغییر دهند و اینکه برای این کار دانشجویان را هدف قرار داده‌ایم کاری بسیار هوشمندانه بوده است. دانشجویان نیز باید در انتخاب خود دقت، و کمک کنند تا بدون حاشیه پیشرفت کنند و مجموعه را به ثمر برسانند.
خاکی با اشاره به آمادگی مرکز رشد قرآنی برای دریافت ایده‌های دانشجویان گفت: این سازمان آمادگی دریافت ایده‌های دانشجویان را دارد. الیته دانشجویان نیز نباید فقط به امید جذب در سازمان و کار اداری فعالیت داشته باشند اما با این حال تلاش افراد فعال و توانا دیده می‌شود و سازمان نیز مایل به جذب افراد توانا است.
یادآور می‌شود جلسه اول این نشست در ماه گذشته برگزار شد و در این یک ماه مرکز رشد فعالیت‌های قرآنی با دانشگاه‌های امیرکبیر و تهران همکاری‌هایی را آغاز کرده است و در این مدت دانشجویان نیز جذب این مرکز شده‌اند. در دانشگاه امیرکبیر در رابطه با رویداد طلوع برکت رایزنی شده است.
مرکز رشد فعالیت‌های قرآنی با هدف پرورش ایده‌های قرآنی و محصولات فرهنگی قرآنی راه‌اندازی شده است. در همین راستا، رویداد طلوع برکت راه‌اندازی شده است که در شیفت صبح درمورد طرح‌ها با دانشجویان بحث می‌شود و در شیفت بعد‌ از ظهر نیز راهکارهای طرح‌ها بررسی می‌شوند.
در پایان این نشست دانشجویان داوطلب به انتخاب دپارتمان‌ها و موضوعات فعالیت‌های خود اقدام کردند که این دپارتمان‌ها متشکل از؛ فناوری اطلاعات، هنر، رسانه، سرگرمی و گردشگری، صنعت کسب و کارآفرینی و تأمین مالی بوده است.
تصاویر این نشست را اینجا ببینید.
captcha