مساجد چندمنظوره كار فرهنگسرا را انجام نمی‌دهند/ احداث 3 فرهنگسرای جدید در شیراز
کد خبر: 3549811
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
محمدیان در گفت‌ وگو با ایكنا:

مساجد چندمنظوره كار فرهنگسرا را انجام نمی‌دهند/ احداث 3 فرهنگسرای جدید در شیراز

گروه اجتماعی: رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با تأكید بر اینكه مساجد چندمنظوره كار فرهنگسراها را انجام نمی‌دهند، از احداث سه فرهنگسرای جدید با مساحت 5 هزار هكتار در این كلان‌شهر خبر داد.

رضا محمدیان، رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در پاسخ به اینكه با توجه به احداث مساجد چندمنظوره در شیراز آیا نهضت فرهنگسراسازی در شیراز متوقف خواهد شد؟ گفت: خیر، این مساجد كار فرهنگسرا را انجام نمی‌دهند بلكه دارای بخش‌های مختلفی نظیر سرای محله، پایگاه مقاومت،‌ سالن ورزشی و نمازخانه هستند.

مساجد چند منظوره در 10 نقطه شیراز احداث می‌شوند
وی با بیان اینكه بحث احداث مساجد چندمنظوره را برای نخستین بار در سال جاری در شیراز آغاز كردیم، گفت: در حدود 10 نقطه شیراز جانمایی‌هایی برای احداث این مساجد انجام داد‌ه‌ایم و این كار در حال طراحی و برآورد است و قبل از پایان سال جاری سعی می‌كنیم عملیات اجرایی آن را آغاز كنیم.
محمدیان اظهار كرد: در این مساجد چند منظوره زیرزمین به سالن ورزشی، طبقه همكف نمازخانه و طبقه اول به پایگاه مقاومت و سرای محله تبدیل می‌شوند و این مساجد كار فرهنگسرا را انجام نمی‌دهند.
رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه از احداث سه فرهنگسرای جدید در شیراز خبر داد و گفت:‌ این فرهنگسراها با زیربنای 5 هزار متر مربع در سه منطقه پارك شهروند، شهرداری مناطق 9 و 10 احداث می‌شوند كه در آن می‌توانیم فعالیت‌های فرهنگی خوبی را انجام دهیم.

بهره‌برداری از سالن تئاتر شهر در كوی زهرا
وی ادامه داد: علاوه بر این‌ها سالن تیراندازی پارك 50 هكتاری پارك احمدبن موسی در بلوار احمدبن موسی(ع) و سالن تئاتر شهر هم در كوی زهرا در آینده نزدیك آماده بهره‌برداری می‌شود كه این‌ها ظرفیت‌هایی را برای مسائل فرهنگی شهر ایجاد می‌كنند.
محمدیان همچنین از تكمیل و بهره‌برداری چندین زمین چمن مصنوعی، زمین‌های ورزشی و سالن‌های اجتماعی روباز، چندین سرای محله و ساختمان‌های فرهنگی نیز در آینده نزدیك خبر داد.
captcha