500 مسجد استان مرکزی میزبان عزاداران دهه پایانی ماه صفر
کد خبر: 3549623
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

500 مسجد استان مرکزی میزبان عزاداران دهه پایانی ماه صفر

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: در راستای توجه به سیره رفتاری ائمه معصومین(ع) و الگوسازی برای جوانان، 500 مسجد استان، میزبان عزاداران ایام پایانی ماه صفر و محافل بصیرتی است.

حجت‌الاسلام داوود چمانی، معاون فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: طبق برنامه‌های در نظر گرفته شده ویژه دهه پایانی ماه صفر بیش از 500 مسجد میزبان هیئات مذهبی، عزاداران و سوگواران مناسبت‌های دهه پایانی ماه صفر است.
وی بااشاره به اینکه اهمیت دهه پایانی ماه صفر و مناسبت‌های آن کمتر از دهه اول محرم نیست، ابراز کرد: با استفاده از این فرصت باید جایگاه اربعین، سیره عملی و رفتاری ائمه معصومین(ع) به ویژه نبی مکرم اسلام، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) را برای عموم مردم تشریح کنیم.
حجت‌الاسلام چمانی از برگزاری ۵۰۰ محفل روشنگری، بصیرت افزایی و عزاداری در ۵۰۰ مسجد استان خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی برای برگزاری این محافل انجام شده و تبلیغات و دعوت از مردم برای حضور در محافل نیز با استفاده از بنر و نصب پوستر انجام شده است.
معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در پایان گفت: امروز دشمن از هر راهی برای منحرف کردن نوجوانان و جوانان استفاده می‌کند جامعه روحانیت که نقش تبلیغ در این ایام را برعهده دارد باید این نکته را مورد توجه قرار دهد و به تمام ابعاد اعم از طرح مباحث روز دنیا، بصیرت‌افزایی و تبیین جایگاه امامان معصوم در تداوم نهضت عاشورا بپردازد.

captcha