تسهیل در روند ادغام اتحادیه‌های قرآنی؛ نیازمند تغییر نگاه
کد خبر: 3547636
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
حجت‌الاسلام حشمتی تصریح کرد:

تسهیل در روند ادغام اتحادیه‌های قرآنی؛ نیازمند تغییر نگاه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: معاون قرآن وزیر ارشاد گفت: دو اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور باید با دید اجرایی‌تر به اتحادیه مدغم نگاه‌ کنند تا این روند سرعت بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره روند ادغام و اینکه آیا تا قبل از پایان سال ادغام اتحادیه‌های مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت انجام می‌گیرد؟ گفت: وظایف ما به عنوان عضوی از شورای توسعه فرهنگ قرآنی و از دیگر سو به عنوان کمیسیون تبلیغ و ترویج و همچنین مسئول هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی، انجام شده است.
وی ادامه داد: «اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور» و «اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور» باید با دید اجرایی‌تر نگاه‌ کنند، هر چند دو اتحادیه قرآنی، ادغام را پذیرفته‌اند، چون این کار به نفع همه تشکل‌های قرآنی ـ مردمی است.
حشمتی اضافه کرد: مقدمات تشکیل اتحادیه‌های استانی که تشکیل شود، عملا برای ادغام اتحادیه‌های کشوری و نهایی شدن آن گام‌هایی برداشته خواهد شد.
معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سؤال که در برخی از استان‌ها شاهد قرابت و نزدیکی دو اتحادیه و بعضا ادغام دو اتحادیه به صورت خودجوش هستیم و آیا این امر با مشکل روبرو نمی‌شود؟ بیان کرد: این اتفاق هیچ مشکلی پیش نمی‌آورد و نشان می‌دهد در استان‌ها زمینه آن وجود دارد چون اساسنامه ادغام اتحادیه‌های استانی نیز تنظیم شده است و  مقدمات آن هم برای برپایی انتخابات و مجمع فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه روند فوق موجب تسهیل در روند اجرایی می‌شود، تصریح کرد: اگر اتحادیه‌ مدغم در 31 استان شکل گیرد آن هنگام است که اتحادیه کشوری مدغم نیز به سهولت و در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌گیرد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محفوظ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۰۹:۴۱
0
1
چند سال است که بحث ادغام دو انحادیه مطرح است اگر برای نظام و قرآن این موضوع امر مطلوبی است پس این همه اما و اگر چرا
قطعا در یک جایی از این تعلل ها و نگرانی ها موضوعی غیر منافع قرآنی مظرح است
امیدواریم با کنار گذاشتن منافع فردی و سازمانی لباس حمایت از قرآن را به تن بپوشانیم و این کار در دهه مبارک فجر اسلام جامعه قرانی را خوشحال سازد
captcha