اداره شدن مؤسسات قرآنی به صورت مردمی ضروری است
کد خبر: 3545615
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
طلایی:

اداره شدن مؤسسات قرآنی به صورت مردمی ضروری است

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور گفت: مؤسسات، نهادهایی مردمی هستند که باید به صورت مردمی اداره و تأمین شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور در بخشی از هشتمین مجمع عمومی ـ عادی اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور به ارائه گزارش فرهنگی و اجتماعی از جامعه پرداخت و گفت: با همه کمبودها و تنگناها و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی که وجود دارد اما تمام تلاش خود را در راه خدمت به قرآن انجام می‌دهیم.
وی ادامه داد: ما برای برون‌رفت از مشکلات داخلی در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و برای صیانت از انقلاب و خون شهدا و دینمان راهی جز تمسک به قرآن نداریم. ما با بهره‌مندی از قرآن می‌توانیم به همه مشکلات فائق آییم اگر اینچنین که می‌اندیشیم باشد باید عرض کنم که فرماندهان عرصه مدیریت و هدایت جامعه برای برون رفت از مشکلات با بهره‌گیری از معارف قرآن، شما فعالان قرآنی هستید.
طلایی بیان کرد: همه می‌دانیم قرآن برای اینست که ما بتوانیم با بهره‌مندی از آن برای رسیدن به سعادت گام برداریم پس باید ببینیم که شرایط امروز جامعه چیست و چگونه از قرآن بهره بگیریم برای این که شرایط را مدیریت کنیم. روزی شرایط کشور در جنگ نظامی بود و همه ذهن‌ها و توانمندی‌ها معطوف به جبهه‌ها بود و دشمن مشخص بود و همه می‌دانستیم که چکار باید بکنیم اما در سایر عرصه‌های جنگ مثل جنگ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، مقداری کار در این زمینه سخت است چون جبهه و خطوط مقدم تسلیحات، چهره دشمن و موارد گوناگون یک مقدار تشخیص آن کار سختی است. اگرچه ما کماکان در جنگ نظامی هستیم ما در واقع با کسانی می‌جنگیم که قرآن را سرنیزه کرده‌اند.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور تصریح کرد: امروز بچه‌های شیعه در سوریه و جاهای دیگر در مقابل کسانی قرار گرفتند با کسانی می‌جنگند که آنها فریب‌خوردگان جریان فکری هستند که با سرنیزه کردن قرآن امروز به جنگ قرآن آمده‌اند و تفکر انحرافی جریان داعش و تکفیری‌ها جز این نیست وقتی دستگیر می‌شوند، می‌گویند زودتر مارا بکشید رسول الله(ص) در بهشت منتظر ما است.
وی عنوان کرد: امروز علاوه بر این که ما در جنگ سیاسی و نظامی و جنگ اقتصادی با دشمنان درگیر هستیم اما از همه اینها سخت‌تر این است که به نام اسلام و قرآن به جنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) آمده‌اند ریشه آن هم مشخص است. در نظر داشته باشید بعد از جنگ جهانی دوم، سه جریانی که در  منطقه کشورهای اسلامی به وجود آوردند در واقع لابی صهیونیست. این نکته لازم به ذکر است که مطالعات نشان می‌دهد حوادثی که در تاریخ اسلام از جریان سقیفه تا عاشورا و امتدادش تا به حال را می‌بینیم، متوجه می‌شویم جریان تفکر بنی اسرائیلی و یهودی پشت آن است یعنی دقیقا وقتی عمق تاریخ را ورق بزنید اتفاقی که در سقیفه رخ می‌دهد پشتش لابی صهیونیست است.
طلایی اظهار کرد: اینها در منطقه عربستان وهابیت را آوردند و در ایران بهائیت را آوردند و در ترکیه هم لائیک را آوردند تا جریان اسلام را قیچی کنند وهابیت امروز توانسته است با پول خود مسلملنان در سرزمین وحی جریان اسلام ستیزی ناب را مدیریت کند و این برای ما لازم است که با یک شناخت به موضوع نگاه کنیم و عقبه آن را در نظر بگیریم و مهم این است که هرکس در زمان خود بتواند با بصیرت و شناخت خود به وظایفش عمل کند، امروز به برکت قرآن و اهل‌بیت و به همت امام خمینی(ره) و خون پاک شهیدان یک نظام و انقلابی به وجود آمده است و پرچم اسلام را به‌دست گرفته‌اند و تهدیدی برای جریان صهیونیستی است.
وی در بخش بعدی سخنانش با تأکید بر اینکه مؤسسات، نهادهایی مردمی هستند که باید به صورت مردمی اداره و تأمین شوند، تصریح کرد: لذا اگرچه پیگیری می‌کنیم که از منابع مختلف به نیروهای مردمی خدمتگزار حمایت کنیم اما مؤسسات قرآنی باید سعی کنند روی پای خود بایستند.
طلایی به بررسی مشکلات جامعه قرآنی و بحث ادغام اتحادیه‌های قرآنی، گفت: تلاش بر این است که ما برویم به این سمت که استان‌ها یکپارچگی خود را حفظ کنند و در این راستا سعی شده در اساسنامه تهیه شده برای ادغام، اصلاحات لازم انجام شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۰۹:۲۰
0
0
برای حل بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی با تمسک به قرآن رفع خواهد شد
captcha