تلاوت خاشعانه خواسته استاد «مروت» از شاگردان
کد خبر: 3545071
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
علی سیاح‌گرجی بیان کرد:

تلاوت خاشعانه خواسته استاد «مروت» از شاگردان

گروه فعالیت‌های قرآنی: پیشکسوت قرآنی کشورمان که سابقه حضور در جلسات قرآن مرحوم استاد محمدتقی مروت را داشته است، مهم‌ترین خواسته استاد از شاگردان را تلاوت خاشعانه عنوان کرد.

تلاوت خاشعانه خواسته استاد «مروت» از شاگردان
علی سیاح‌گرجی، قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآنی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه در سال‌های 1352 با استاد محمدتقی مروت آشنا شده است، گفت: در آن سال‌ها به همراه یکی از قاریان و مداحان اهل بیت(ع) مطرح آن روزها به نام «حاج عباس آقاداوودی» در جلسات استاد مروت حضور می‌یافتم.
وی افزود: این جلسه به صورت هفتگی و در خیابان پاستور و در منزل «حاج حسین گلگیرساز» برگزار می‌شد. حضور ما بیشتر برای استماع تلاوت بود که البته در آن جلسه استفاده‌های بسیار زیادی بردیم.
این پیشکسوت قرآنی کشورمان با تأکید بر اینکه در آن جلسات مجذوب تواضع استاد مروت شدم، تصریح کرد: تواضع استاد مروت در جذب شاگردان و حضور مستمر و مداوم آنها در جلسات بسیار مؤثر بود.
سیاح‌گرجی خاطرنشان کرد: در جلسه استاد مروت از تلاوت‌های استادان «هادی فروزان»، «حسن رجبی»، مرحوم «حسن تسویه‌چی» که به سبک استاد منشاوی تلاوت می کرد و نیز احمد عشقی که به سبک مرحوم مصطفی اسماعیل تلاوت می‌کرد، بسیار استفاده بردم.
وی همچنین در مورد اولین تلاوتی که در محضر استاد مروت داشته است، عنوان کرد: همچنین استاد مروت در مسجد بزرگ قنات‌آباد واقع در خیابان مولوی، جلسه دیگری داشت که برای اولین بار در آن جلسه تلاوت قرآن را شروع کردم که بسیار مورد تشویق استاد مروت قرار گرفت.
این قاری بین المللی کشورمان در ادامه با تأکید بر اینکه استاد مروت شاگردان را به نیکی مورد تشویق قرار می داد، اذعان کرد: همین تشویق بعد از اولین تلاوت در روحیه من بسیار اثر گذاشت و باعث شد تا با جدیت بیشتری به فعالیت در این عرصه ادامه دهم.
سیاح‌گرجی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به خشوع و متانت استاد مروت اشاره کرد و گفت: در تلاوت استاد مروت خشوع و متانت برگرفته از اجرای قواعد تجوید صحیح و صوت و لحن قابل قبول برای اهل فن، مشاهده می‌شد و اثرگذاری آن برای همگان قابل لمس بود. ایشان از شاگردان خود می‌خواستند که در تلاوت‌های خود چنین باشند.
وی همچنین به زحمات بسیار زیاد استاد مروت در زمینه آموزش قرآن و جذب جوانان به این عرصه اشاره و بیان کرد: چیزی که مهم بود این بود که استاد مروت این زحمات را بدون هیچ چشم‌داشتی می‌کشید و فقط اجر زحمات خود را از خداوند متعال می‌خواست.
این پیشکسوت قرآنی کشورمان با اشاره به اینکه استاد مروت مظلوم واقع شد، گفت: این استاد مسلم قرآن کریم مورد بی‌وفایی و بی‌مهری محرمان قرار گرفت با این وجود همیشه سربلند واقع شد و سربلند نیز دار فانی را وداع گفت.
یادآور می‌شود، استاد محمدتقی مروت، اولین ایرانی و شیعه دارنده رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی و پایه گذار قرائت صحیح قرآن در ایران 21 مهرماه سال جاری در سن 72 سالگی دار فانی را وداع گفت.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۲۳ - ۱۱:۲۷
0
1
تلاوت خاشعانه باعث جذب جوانان و علاقمندان می‌شود
captcha