آغاز کار گروه‌های درمانی هلال احمر در پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3544617
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
حیدری خبر داد:

آغاز کار گروه‌های درمانی هلال احمر در پیاده‌روی اربعین

گروه سلامت: معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت از آغاز ارائه خدمات گروه‌های درمانی هلال احمر در مناسک پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: در حال برنامه‌ریزی برای انتقال پیکرهای شهدا و بقیه مجروحان به ایران هستیم.

علی حیدری، معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این مطلب که 204 نفر از پزشکان و کادر درمانی هلال احمر که قرار است بین مسیر نجف تا کربلا مستقر شوند، روز گذشته وارد عراق شده‌اند، گفت: این گروه اولین گروه پزشکان اعزامی بودند و از امروز کار ارائه خدمات خود را آغاز می‌کنند.

وی ادامه داد: ارائه خدمات به زائران اربعین در داخل‌ شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا از امروز شروع می‌شود. 204 نفر از گروه‌های امداد و نجات هلال احمر نیز امروز راهی بغداد و نجف خواهند شد، 300 کادر درمانگاهی پس فردا و 250 نیز روز 23 آبان ماه راهی عتبات عالیات می‌شوند که آخرین گروه اعزامی هلال احمر ایران به پیاده‌روی اربعین خواهند بود.

حیدری از استقرار کامل اتوبوس‌های آمبولانسی و خودروهای ارتباطی در پشت مرزهای ایران خبر داد و گفت: این خودروها امروز یا فردا وارد خاک عراق خواهندشد. داروها و تجهیزات نیز به میزان 60 تُن 10 روز پیش به عراق ارسال و توضیع شده است و کار به قوت و شدت ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه هیچ بیماری یا مشکل خاصی در عراق وجود ندارد، در خصوص حادثه تروریستی روز یک‌شنبه در سامرا گفت: این حادثه صبح رخ داده بود و ما با کمک سفیر ایران در بغداد توانستیم شامگاه 88 مجروح حادثه را به ایران انتقال دهیم. تعدادی از مجروحان در کما هستند که به این دلیل امکان انتقال آنها به ایران وجود ندارد اما در تلاش برای انتقال همه مجروحان و پیکرهای شهدا به ایران هستیم.

وی با اعلام این مطلب که هیچ گونه مانعی در خصوص خدمت پزشکان داوطلب که به پیاده‌روی اربعین می‌روند وجود ندارد اما هماهنگی‌ها بر عهده مرکز پزشکی هلال احمر است، گفت: تمام گروه‌هایی که برای اعزام با ما هماهنگ کرده‌اند خودشان به اندازه کافی دارو به عراق برده‌اند ما هم تلاش کرده‌ایم کمبود‌های آنها را جبران کنیم و در مجموع می‌توان گفت از طریق هلال احمر دو هزار نیروی امدادی و درمانی به پیاده‌روی اربعین اعزام شده‌اند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۲۳ - ۱۲:۲۷
0
0
ارائه خدمات به زائران اربعین در بهتر برگزار شدن مراسم تاثیر دارد
captcha