موکب هلال چگونه وقف شد
کد خبر: 3543409
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
مدیر اجرایی حرم هلال بن علی(ع):

موکب هلال چگونه وقف شد

کانون خبرنگاران نبأ: سیدجواد تکیه گفت: زمین اهدایی یک دوستدار اهل بیت(ع) در مسیر نجف به کربلا، روبروی عمود ۱۱۲۴ و تقریبا در فاصله‌ ۱۵ کیلومتری شهر کربلاست و سند آن به نام موکب هلال ثبت شده است.

سیدجواد تکیه، مدیر اجرایی حرم امامزاده محمد هلال بن علی(ع) در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ با بیان اینکه یک خیّر عراقی دو هزار متر مربع زمین خود را به‌ منظور احداث موکب هلال در کربلای معلی وقف کرده است، گفت: زمین اهدایی این دوستدار اهل بیت(ع) در مسیر نجف به کربلا، روبروی عمود ۱۱۲۴ و تقریبا در فاصله‌ ۱۵کیلومتری شهر کربلاست و سند آن به نام موکب هلال ثبت شده است.
وی اظهار کرد: فعالیت عمرانی موکب هلال از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و فضای مسقف ۹۰۰ متری موکب به انضمام ۶۶ متر مربع سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه و فضای ۲۰۰ متری به‌عنوان درمانگاه موکب در حال احداث است.
تکیه، پیشرفت فیزیکی پروژه را ۷۰ درصد دانست و افزود: در مجموع حدود ۱۰۰ خادم به‌صورت مستقیم در عملیات عمرانی این موکب فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه امسال چهارمین سال خدمت‌رسانی موکب هلال به زائران اربعین حسینی در مسیر نجف به کربلاست، بیان کرد: موکب هلال که نام آن از نام مبارک حضرت محمد هلال فرزند بلافصل امام علی(ع) گرفته شده؛ جزء نخستین و برترین موکب‌های ایرانی در عراق است که سازمان حج و زیارت برای پیاده‌روی اربعین اعزام می‌کند.
مدیر اجرایی حرم هلال بن علی(ع) با اشاره به اینکه یک پست پزشکی نیز برای خدمات‌رسانی درمانی به زائران در موکب هلال مستقر شده، گفت: با توجه به اینکه موکب هلال در قسمت‌های پایانی راه نجف تا کربلا قرار دارد، ارائه‌ خدمات پزشکی بسیار لازم است، به همین منظور در مجموع ۳۰ نفر در قالب پزشک، بهیار و پرستار در موکب هلال خدمت‌رسانی پزشکی و درمانی به زائران پیاده اربعین را به عهده خواهند داشت.
تکیه، فعالیت‌های این موکب را حاصل تلاش جوانان هیئت مهدیه حضرت ولی عصر(عج) و خادمان حضرت محمد هلال(ع) دانست و اظهار کرد: ارائه خدمات اسکان و تغزیه زائران از دیگر فعالیت‌های موکب هلال در عراق است.
وی افزود: به‌منظور خدمات بهتر به زائران اربعین، تاکنون ۱۰ محموله کامیون اجناس مورد نیاز از مواد غذایی، بهداشتی تا پتو و ملحفه و سایر نذورات مردمی به عراق ارسال شده است.
مدیر اجرایی حرم هلال بن علی(ع) عنوان کرد: همچنین به‌منظور شناساندن شخصیت حضرت محمد هلال(ع) به شیعیان جهان، بروشور معرفی این امامزاده لازم‌التعظیم به زبان‌های عربی و انگلیسی در موکب هلال در عراق توزیع خواهد شد.
سیدجواد تکیه، میزان نذورات و هدایای مردمی به این موکب در سال گذشته را سه میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: امسال علاوه بر نذورات نقدی و غیر نقدی، کارگاه قالی‌بافی موکب هلال در مرکز شهر آران و بیدگل، ۱۰ تخته فرش دستباف به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال را با دست رنج بانوان عاشق اهل بیت(ع) تولید کرد که درآمد حاصل از فروش این فرش‌ها جهت تکمیل ساختمان موکب هزینه خواهد شد.

روح‌الله باقری
captcha