13 آبان؛ پنجمین سوگواره تعزیه خمین آغاز به کار می‌کند
کد خبر: 3542835
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷

13 آبان؛ پنجمین سوگواره تعزیه خمین آغاز به کار می‌کند

گروه هنر: پنجمین سوگواره تعزیه شهرستان خمین از پنجشنبه، 13 آبان‌ماه به مدت 6 روز با حضور 13 گروه تعزیه‌خوان آغاز به کار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، پنجمین سوگواره تعزیه شهرستان خمین از پنجشنبه 13 آبان‌ماه همزمان با سوم ماه صفر به مدت 6 روز در جایگاه تعزیه‌خوانی عشقعلی و پسران این شهرستان برگزار می‌شود.
ابوالفضل خسروی، کارشناس هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین درباره این سوگواره به خبرنگار ایکنا گفت: امسال 13 گروه تعزیه‌خوان دراین سوگواره حضور دارند که این هیئت‌ها شامل پنج گروه از شهر خمین، و شش گروه از روستاهای لکان،آشناخور، طیب آباد، درّه، حاجی‌آباد، سیف‌الدین و دو گروه به طور مشترک است و در دو نوبت عصر و شب به رقابت ‌می‌پردازند.
وی با اشاره به اینکه مهدی دریایی، از کارشناسان تعزیه داوری این سوگواره را بر عهده دارد گفت: در پایان سه گروه برتر انتخاب و گلچینی از برترین تعزیه‌خوان‌ها برای حضور در سوگواره‌های استانی تشکیل می‌شود.
خسروی بیان کرد: قبل از شروع ماه محرم و همزمان با محرم به مناسبت‌های مختلف اجرای تعزیه به منظور آمادگی و افزایش سطح کیفی تعزیه‌خوانی در خمین برگزار شده است.
captcha