كاروان كمك‌های مردمی و خیران استان فارس راهی نجف شد
کد خبر: 3542621
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶

كاروان كمك‌های مردمی و خیران استان فارس راهی نجف شد

گروه اجتماعی: كاروان كمك‌های مردمی و خیرین استان فارس جهت ارائه خدمات به زائران پیاده اربعین حسینی در قالب تریلی‌ها و كامیون‌های اقلام مورد نیاز به نجف اشرف اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، رضا محمدیان، رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 11 آبان در حاشیه اعزام كاروان كمك‌های مردمی و خیرین استان فارس جهت ارائه خدمات به زائران پیاده‌ اربعین حسینی گفت: امروز دو تریلی و دو كامیون حاوی كمك‌های مردمی و خیرین استان فارس جهت ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی از شیراز عازم نجف اشرف شدند.
وی با بیان اینكه در روز جمعه، 14 آبان نیز 4 دستگاه كامیون حاوی عرقیات میمند به سمت نجف اشرف اعزام خواهند شد، افزود: این كاروان حاوی 300 میلیون تومان اقلام مورد نیاز ارائه خدمات اعم از آرد، گندم، سیب‌زمینی، پتو، بالشت و غیره جمع‌آوری شده از نذورات خیرین و مردم شهر شیراز است كه به همت گروه خیرین مردمی «كفیل زینب(س)» جمع‌آوری شده است.
محمدیان اظهار كرد: این اقلام جهت برپایی موكب كفیل زینب(س) ایران ـ شیراز در پل صورةالعشرین واقع در خروجی نجف اشرف به سمت كربلای معلی اعزام می‌شوند.
عضو گروه خیرین مردمی كفیل زینب(س) با یادآوری اینكه این موكب از 7 صفر و به مدت 13 روز به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه می‌دهد، گفت: خیرین و نیك‌اندیشان فراوانی در این كار سهیم شده‌اند به طوری كه حتی رانندگان كامیون‌ها نیز به‌صورت رایگان این اقلام را به نجف انتقال می‌دهند.
وی در ادامه سخنان خود با تأكید بر اینكه همایش پیاده‌روی اربعین حسینی، بزرگ‌ترین همایش شیعیان دنیاست، گفت: اهمیت موضوع گرامیداشت اربعین حسینی، تقویت فرهنگ حسینی و همچنین تقویت و تحكیم فرهنگ مقاومت شیعیان است كه در این همایش عظیم جمعیتی از شیعیان دنیا بیش از ده برابر جمعیت مسلمانان در حج گردهم می‌آیند.
محمدیان حضور گسترده شیعیان دنیا در پیاده‌روی اربعین حسینی را نشان دهنده قدرت عظیم شیعه و همچنین تقویت خط مقاومت در منطقه دانست و گفت: امروز شیعیان با تمام قوا در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام، صهیونیست‌ها و تكفیری‌ها ایستادگی می‌كنند.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینكه فرهنگ شیعه و مسلمانی، عرب و عجم و خط و مرزها را نمی‌شناسد و همه را به عنوان یك امت واحده می‌داند، گفت: احادیث و روایات فراوانی از ائمه اطهار و بزرگان دین در خصوص اهمیت زیارت امام حسین(ع) و كمك به زوار آن حضرت آمده است به همین دلیل خیرین فراوانی در برپایی همایش اربعین همراهی دارند.
وی با یادآوری این نكته كه اكنون چند سال است كه مردم عراق پذیرایی بسیار خوبی از زائران حسینی دارند، گفت: موكب كفیل زینب(س) در زمینی به مساحت یك هزار متر مربع احداث می‌شود البته دو حسینیه جداگانه نیز برای اسكان زائران شیرازی در نجف اشرف در نظر گرفته شده است.
محمدیان با بیان اینكه در ایام مذكور روزانه قریب 12 تا 15 هزار پرس غذا میان زائران حسینی توزیع خواهد شد، گفت: حدود 100 نفر خادم حسینی از شهر شیراز در روزهای مختلف به صورت شیفتی در این موكب به زائران حسینی خدمات ارائه می‌دهند.
 بنا بر این گزارش، عدنان قاسمی، رئیس گروه خیرین مردمی كفیل زینب(س) نیز در حاشیه اعزام كاروان كمك‌های مردمی به نجف اشرف گفت: موكب كفیل زینب(س) از سال 1424 هجری قمری تاكنون یعنی قریب 13 سال است كه در ایام اربعین به زائران حسینی خدمات ارائه می‌دهد.
وی با تصریح اینكه تمام تمهیدات لازم جهت آسایش و رفاه زائران حسینی در این موكب مهیا شده است، گفت: تمام غذاهایی كه ما به زائران در این موكب ارائه می‌دهیم، همگی ایرانی هستند.
قاسمی با یادآوری اینكه این گروه تحت پوشش هیچ نهادی نیست، گفت: البته ادارات اوقاف استان فارس و نواحی یك و دو شیراز با مسئولیت حجج اسلام موسوی، صمدانی و جمشیدی همكاری‌های بسیار خوبی در این زمینه با ما داشته‌اند.
 رئیس گروه خیرین مردمی كفیل زینب(س) با بیان اینكه كمك‌های مردمی جهت احداث این موكب قریب یك میلیارد تومان بوده است، به برشمردن اسامی خیران این كار پرداخت و گفت: سیدعبدالغفار رضوی‌پور، غلام صحرایی، جعفر رحیمی، محسن محلاتی، سیدمهدی سراج، علیرضا حسین‌آبادی، مهدی فصیح القلم، برادران مرتضوی و یزدگردی، باغبان‌باشی و كاظم نظیری، اصغر قادری، برادران مذنب و عباس ذاكری از جمله خیرانی بودند كه در این كار سهیم هستند.
وی در پایان از تمام خدمه امام حسین(ع) قدردانی كرد و گفت: موكب كفیل زینب(س) متعلق به تمام شیعیان حضرت امیرالمؤمنین(ع) است و به تمام آن‌ها خدمات ارائه می‌دهد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۱۱ - ۱۵:۴۸
0
0
با ارائه خدمت رسانی به زائرین در بهتر انجام دادن زیارت آنها تاثیرگذار است
captcha