بهره‌برداری از باغ موزه دفاع مقدس فارس تا پایان امسال/ 8 میلیارد تومان اعتبار نیاز است
کد خبر: 3540957
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
محمدیان به ایكنا خبر داد:

بهره‌برداری از باغ موزه دفاع مقدس فارس تا پایان امسال/ 8 میلیارد تومان اعتبار نیاز است

گروه اجتماعی: رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به احداث باغ موزه دفاع مقدس فارس در بوستان ولیعصر(عج) شیراز گفت: تلاش می‌كنیم تا این باغ موزه تا پایان امسال قابل بهره‌برداری باشد اما مراحل تكمیلی آن در سال آینده صورت می‌گیرد.

رضا محمدیان، رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به احداث باغ موزه دفاع مقدس فارس در بوستان ولیعصر(عج) شیراز گفت: این باغ موزه و فضاسازی بوستان ولیعصر(عج) به همراه احداث پل كابلی ولیعصر(عج) در حال انجام است.
وی با بیان اینكه تاكنون طراحی لوپ‌های پل تمام شده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است، افزود:‌ بنا داریم تا فضاسازی بوستان ولیعصر(عج) را در قالب باغ موزه دفاع مقدس انجام دهیم كه در آن تصاویر شهدا و المان‌های خاص آنان نیز نصب خواهد شد.

نصب المان‌های شهدای 4 نسل انقلاب اسلامی

محمدیان اظهار كرد: در این موضوع در مرحله اول محوطه‌سازی و افزایش فضای سبز و مسیر عبور پیاده و دوچرخه اجرا می‌شود و سپس المان‌ها و تصاویر شهدای قبل از انقلاب و 8 سال دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای و شهدای مدافع حرم به‌صورت دوره‌ای در این باغ موزه نصب خواهد شد.

استفاده از تكنولوژی روز جهت نورپردازی باغ موزه

رئیس كمیسیون عمران با تصریح اینكه نورپردازی این باغ موزه و پارك نیز با استفاده از تكنولوژی‌های روز و همچنین با توجه به نام این پارك كه مزین به نام حضرت ولیعصر(عج) است، انجام می‌گیرد، گفت:‌ تلاش می‌كنیم تا این باغ موزه تا پایان امسال قابل بهره‌برداری باشد اما تكمیل آن و نصب المان‌های شهدا در آن در سال آینده صورت خواهد گرفت.
وی اظهار كرد: با توجه به اینكه عملیات اجرایی این باغ موزه خیلی وقت نیست كه آغاز شده است اما بنا داریم تا بهره‌برداری آن همراه با افتتاح پل كابلی ولیعصر(عج) صورت گیرد.

همراهی بنیاد حفظ آثار در فضاسازی این باغ موزه

محمدیان با اشاره به اعتبارات مورد نیاز برای تكمیل این پروژه گفت: فضاسازی پارك قریب 4 میلیارد تومان اعتبار و نصب المان‌ها هم هزینه‌ای معادل این‌ها نیاز دارد یعنی قریب 8 میلیارد تومان برای تكمیل این پروژه نیاز است البته قرار است كه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز با آوردن تجهیزات و المان‌های دفاع مقدس و ادوات جنگی ما را در فضاسازی این باغ موزه یاری رساند.
captcha