ایران مایه افتخار جهان اسلام است
کد خبر: 3539973
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
رئیس‌العلمای صربستان:

ایران مایه افتخار جهان اسلام است

گروه بین‌الملل: «سعاد نَصوفوویچ»، در دیدار با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ایران را مایه افتخار جهان اسلام دانست و گفت: ما برای ملت ایران دعا می‌کنیم.

ایران مایه افتخار جهان اسلام است
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوذر ابراهیمی‌تركمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سلسله برنامه‌های سفر خود به بلگراد، عصر دیروز، اول آبان‌ماه با سعاد نَصوفوویچ، رئیس‌العلمای صربستان دیدار و در خصوص همکاری‌های مشترک گفت‌وگو كرد.
گفت‌وگوی بینادینی؛ عامل شناخت بهتر ادیان
در این دیدار، ابراهیمی‌تركمان با ابراز خرسندی از دیدار با برادر دینی و رئیس‌العلمای صربستان گفت: گروه‌های افراطی و تکفیری جریان انحرافی در اسلام هستند و نباید اجازه دهیم که موجب تفرقه و جدایی امت اسلامی را فراهم كنند؛ چراکه اسلام دین صلح، عشق و محبت است.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تبریک انتخاب رئیس‌العلمای صربستان به عنوان مفتی جدید مسلمانان این کشور اظهار کرد: مذاهب مختلف اسلامی دیدگاه‌های مشترکی دارند که باید برای تحقق وحدت و همکاری بیشتر بر آن پافشاری كنند. اسلام واقعی، زندگی مسالمت‌آمیز و گفت‌وگو را توصیه و تأکید كرده و وحدت، ضرورت انکارناپذیر امروز محسوب می‌شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی با صربستان گفت:  باید تلاش کنیم مسلمانان با روح دین بیشتر آشنا شوند و در راستای گفت‌وگوی بین دینی را که عامل ایجاد شناخت بهتر از روح دین و روابط بهتر میان ادیان الهی است، برنامه‌ریزی کنیم. ایران در این زمینه اقدامات بی‌نظیری را به انجام رسانده و آمادگی استفاده از دیدگاه‌ها و نظرات شما در این خصوص را داریم.
دیدار امروز؛ تلفیق فرهنگ و دین  
نَصوفوویچ، رئیس‌العلمای صربستان طی سخنانی، دیدار امروز را تلفیق فرهنگ و دین دانست و گفت: صربستان تلاش فراوانی را در حوزه فرهنگ انجام می‌دهد و این نشان‌دهنده روابط بسیار خوب ما در این جامعه قلمداد می‌شود. با افتخار از شما به عنوان نماینده کشوری که سمبل فرهنگ هستید، استقبال می‌کنیم.
عضو کمیسیون هیئت دولت در علوم دینی افزود: ما در این کشور با ادبیات روسی آشنا و همراه بوده‌ایم، اما عمق دیدگاه‌های ما با حافظ و مولانا شکل گرفته و روابط خوبی را با فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی و کشور جمهوری اسلامی ایران داریم.
وی ادامه داد: نیمی از فرهنگ و تمدن اسلامی با فرهنگ و تمدن ایرانی آمیخته شده و برای آموزش بهتر این فرهنگ باید از ظرفیت‌های دینی و فرهنگی ایران بهره‌برداری و در جهت همکاری‌ها تلاش کنیم که در این خصوص برنامه‌هایی را در دست بررسی و اقدام داریم.
رئیس‌العلمای صربستان در پایان سخنان خود، تأکید کرد: حضور شما در این مکان پیام و نشانه خوبی از همدلی و همکاری میان دو طرف دارد و از صمیم قلب تأکید می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران باعث آبروی امت اسلام شده و به تنهایی بار جهان اسلام را به دوش می‌کشد و ما برای ملت ایران دعا می‌کنیم.
در ادامه این دیدار، ابراهیمی‌تركمان از سعاد نَصوفوویچ برای حضور در برنامه‌های مشهد 2017 پایتخت فرهنگی جهان اسلام دعوت کرد.
مجید فهیم‌پور، سفیر کشورمان و محسن سلیمانی، وابسته فرهنگی کشورمان در صربستان حضور داشتند.
بنابر اعلام این خبر، ابراهیمی‌تركمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه شصت و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد و افتتاح غرفه ایران و همچنین دیدار با وزیر فرهنگ و رسانه صربستان، امضای تبادلات فرهنگی و همچنین همکاری‌های دو کتابخانه ملی و بازدید از مراکز فرهنگی و هنری و بحث و تبادل نظر برای گسترش همکاری های به صربستان سفر کرده است.
captcha