پاسخ به شایعه سرقت كاشی‌های دروازه قرآن
کد خبر: 3537757
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
ایكنا بررسی می‌كند؛

پاسخ به شایعه سرقت كاشی‌های دروازه قرآن

گروه اجتماعی: طی یكی دو روز اخیر، عكسی در برخی از سايت‌های خبری و شبكه‌های اجتماعی استان فارس مبنی بر سرقت كاشی‌های دروازه قرآن در حال پخش شدن است. خبرگزاری ایكنا در این زمینه پیگیری‌هایی را انجام داده و پاسخ مسئولان را در این زمینه اخذ می‌كند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، طی یكی دو روز اخیر، عكسی در برخی از سايت‌های خبری و شبكه‌های اجتماعی استان فارس مبنی بر سرقت كاشی‌های دروازه قرآن در حال پخش شدن است كه نشان می‌دهد كاشی‌های این بنای تاریخی به تازگی به سرقت رفته‌اند.
این در حالی است كه در تاریخ 20 اسفند سال 1392، خبرگزاری ایكنا شعبه فارس گزارشی را از وضعیت اسف‌بار بنای تاریخی دروازه قرآن شیراز ارسال كرد و در این گزارش به كنده شدن كاشی‌های این بنای تاریخی به همراه عكس اشاره كرده است.
با این حال باز هم خبرنگار ایكنا طی امروز و روزهای آینده به سراغ برخی از مسئولان شهری و استانی می‌رود و نظر آنان را درباره این عكس و همچنین آخرین وضعیت مرمت بنای تاریخی دروازه قرآن شیراز جویا می‌شود.

عكس پخش شده قدیمی است
رضا محمدیان، رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار ایكنا درباره این عكس گفت: این عكس قدیمی است و تصویر و اتفاق جدیدی نیست كه رخ داده باشد.
وی افزود: به دلیل بروز چنین اتفاقاتی است كه ما در شورای اسلامی شهر شیراز مصوب كردیم تا شهرداری شیراز برای مرمت دروازه قرآن ورود پیدا كند و برای این طرح نیز مشاور بگیرد و طرح مشاور را بعد از تصویب سازمان میراث فرهنگی، به اجرا درآورد.

به دلیل بروز چنین اتفاقاتی شهرداری برای مرمت دروازه قرآن ورود پیدا كرده است
محمدیان ادامه داد: علی‌رغم اینكه مرمت بناهای تاریخی وظیفه میراث فرهنگی است و حتی فرمانداری شیراز نیز تأكید كرد كه این كار وظیفه میراث فرهنگی است و ارتباطی به شهرداری ندارد، اما ما به دلیل بروز چنین اتفاقاتی، پیگیری‌های مختلفی را انجام دادیم تا شهرداری بتواند برای ورود بنای تاریخی دروازه قرآن ورود پیدا كند.
رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز به تشریح آخرین وضعیت طرح مرمت دروازه قرآن پرداخت و گفت: اكنون مشاور طرح انتخاب شده و او نیز در حال طراحی مرمت دروازه قرآن است كه این طرح نهایتاً ظرف یكی دو ماه آینده به سازمان میراث فرهنگی ارائه خواهد شد و اگر این سازمان نیز طرح مذكور را تأیید كند ما می‌توانیم اعتبار آن را در بودجه شهری شیراز مشخص كنیم تا شهرداری بتواند قبل از پایان سال جاری، عملیات مرمت دروازه قرآن را آغاز كند.

حداقل 3 میلیارد تومان برای مرمت دروازه قرآن نیاز است
وی در پاسخ به اینكه حداقل و حداكثر بودجه‌ای كه برای مرمت دروازه قرآن در نظر گرفته‌اید چقدر است؟ گفت: مشاور باید برای این كار برآورد كند اما به نظر می‌رسد كه حداقل دو الی سه میلیارد برای این كار لازم است.
جهت مشاهده گزارش ايكنا درباره وضعيت دروازه قرآن در سال 1392 اينجا كليك كنيد!
captcha