جای خالی آزادگان خمین در آثار مستند
کد خبر: 3536432
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
ساعدی عنوان کرد:

جای خالی آزادگان خمین در آثار مستند

گروه اجتماعی: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خمین گفت: تا به حال مستند یا کتابی درباره آزادگان خمین تهیه نشده است، جمع‌آوری و تدوین این خاطرات، توجه به مسائل فرهنگی، بهره‌گیری از تجربیات آزادگان برای جوانان و آیندگان بسیار مهم است که تاکنون در خمین این امر به صورت جدی اتفاق نیفتاده است.

علیرضا ساعدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خمین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از استان مرکزی، با تأکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد جانبازان و ایثارگران در طول سال گفت: تحمل شکنجه‌های عمال استکبار آن هم در وحشتناک‌ترین شرایط ، کار بزرگی است که رزمندگان ما از پس آن برآمدند.
وی افزود: تا به حال مستند یا کتابی درباره آزادگان خمین تهیه نشده است، جمع‌آوری و تدوین خاطرات آزادگان، توجه به مسائل فرهنگی، بهره‌گیری از نظرات و بیان وقایع و تجربیات آزادگان برای جوانان و آیندگان بسیار مهم است که تاکنون در خمین این امر به صورت جدی اتفاق نیفتاده است.
ساعدی توضیح داد: با وجود گذشت چندین سال از بازگشت آزادگان به کشور، مشکلات این قشر هنوز رفع نشده است، آنها که اسوه صبر هستند هرگز شکایتی از مشکلات زندگی ندارند و به گفته خودشان همیشه شاکر خداوند هستند که به مهین اسلامی بازگشتند.  
رئیس بنیاد شهید خمین با اشاره به صبر و استقامت خانواده‌های آزادگان اظهار کرد: رسیدگی به این افتخار آفرینان نباید فراموش شود و این نهاد در خصوص حل مسائل و مشکلات آزادگان سرافراز، در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اشتغال و اقتصادی تمام تلاش خود را انجام داده و می‌دهد.
وی با بیان اینکه هم اکنون از تعدا 90 آزاده شهرستان خمین، 65 نفر  ساکن این شهرستان هستند گفت: از ابتدای ورود آزادگان به کشور بنیاد ستاد آزادگان مسئولیت وضعیت اشتغال آنها را بر عهده داشت که تعدادی از آزادگان به کار قبل از اسارت خود بازگشتند و عهده‌ای هم در کمیسیون‌های اشتغال بنیاد شهید مشغول به کار شدند و عده‌ای نیز برای کار به ارگان‌های مختلف معرفی شدند.
این مقام مسئول، خدمت به ایثارگران را منشأ خیرات دانست و افزود: این خدمات در مقابل ایثار آنها و رنج و دردی که آزادگان در زمان اسارت تحمل کردند بسیار ناچیز است  و نمی‌توان آن دوران را با هیچ خدمتی جبران کرد. آزادگان خمین بین 2 تا 10 سال اسارت را تحمل کردند، هرچه مدت اسارت بیشتر باشد صبر و استقامت این ایثارگران نیز بیشتر است بسیاری از آنها بر اثر شکنجه از نواحی داخلی بدن آسیب دیدند و به درجه جانبازی رسیدند.
ساعدی در پایان با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از آزادگان گفت: چنین همایش‌هایی اقدامی در معرفی آزادگان به جامعه است، اخلاق، منش و کردار این سرافرازان باید در قالب خاطرات در کتاب جمع‌آوری شود تا فرهنگ پایداری و استقامت در جامعه ترویج پیدا کند.
captcha