تولید آلبوم عاشورایی با نام موقت «عبرات»
کد خبر: 3536281
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
با همکاری ستاد اربعین حسینی انجام می‌شود؛

تولید آلبوم عاشورایی با نام موقت «عبرات»

گروه هنر: مقدمات تولید آلبومی موسیقایی با نام موقت «عبرات» که حاوی مضامین عاشورایی و قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) است و اشعار آن را شاعران شاخص ایرانی و خارجی به دو زبان عربی و فارسی سروده‌اند، فراهم شده است.

حسن خانچی، هنرمند مذهبی و ارزشی کشورمان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: پیاده‌روی اربعین حرکتی کاملاً سیاسی و تداعی‌گر حرکت کاروان بازمانده از قیام خونبار کربلاست که برای زیارت قبور شهدای واقعه عاشورا خود را در چهلمین روز شهادت حضرت امام حسین(ع) و یارانش به دشت نینوا می‌رساند و لذا اربعین نقطه کامل‌کننده فرهنگ سرخ عاشوراست.

وی گفت: علاوه بر عزاداری در ایام محرم و صفر و به ویژه دهه نخست ماه محرم، هر ساله برنامه‌ریزی جامع و کم‌نظیری از سوی مسئولان برای برگزاری پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی تدارک دیده می‌شود تا با هماهنگی و همکاری خیل عظیم عزاداران، این آئین معنوی و باشکوه که قطعاً قادر خواهد بود مقابله مناسبی با دشمنان فرهنگ تشیع باشد و توطئه بدخواهان را خنثی کند با مجد و فخر مثال‌زدنی برگزار شود.

خانچی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای ویژه‌برنامه‌های اربعین، تولید آلبوم موسیقایی با حمایت و نظارت ستاد اربعین را به اتفاق دوستان در دست داریم که فعلاً نام آن «عبرات» است و در روند تولید آن شرایط فرامرزی را در نظر گرفته‌ایم و این آلبوم را به دو زبان عربی و فارسی خواهم خواند که البته در سرایش اشعار آن از بهترین شاعران ایرانی و خارجی استفاده شده است.

این هنرمند خواننده در ادامه افزود: علاوه بر این آلبوم، چندی پیش آلبومی را تحت عنوان «محرم» تولید کرده بودیم که برای اربعین امسال تصمیم داریم آن را به شکلی ویژه در مسیر پیاده‌روی زائران توزیع کنیم و به این منظور شخصاً تمایل دارم آلبوم در قالب 60 هزار فلش مموری تکثیر و میان زائران و موکب‌های عزای اربعین توزیع شود.

وی در پایان گفت: علاوه بر این براساس آلبوم محرم، دوستان همکار در تدارک برای تولید یک موزیک ویدئو هستند که مقدمات ضبط آن به انجام رسیده است و ان شاء‌الله این موزیک ویدئو نیز با خوانندگی اینجانب در سطح بالای کیفی تولید و برای پخش از شبکه‌های مختلف رسانه ملی و برون‌مرزی آماده خواهد شد. 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۱۷ - ۱۰:۵۱
0
0
تولید این البوم به بالا بردن سطح آگاهی در زمینه عاشورا به علاقمندان کمک‌های زیادی می‌کند
captcha