استان مرکزی، اولین مجری طرح نذورات فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان
کد خبر: 3535777
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
برای نخستین بار در کشور؛

استان مرکزی، اولین مجری طرح نذورات فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان

گروه اجتماعی: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی اعلام کرد: امسال برای اولین بار در کشور متناسب با سن و سال کودکان و نوجوانان و ضرورت نهادینه شدن فرهنگ نذر، طرح نذورات فرهنگی در استان مرکزی اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری اما حسین(ع) و هفته کودک، برای اولین بار در کشور طرح نذورات فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان مرکزی اجرایی می‌شود.
جهانبخش قنبری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، در رابطه با برنامه‌های این کانون در هفته کودک، دهه اول محرم و طرح نذورات فرهنگی به خبرنگار ایکنا گفت: ضرورت نهادینه کردن نذورات در بین قشر کودک همواره احساس می‌شود، اجرایی شدن طرح نذورات فرهنگی به کودکان یادآوری می‌کند که نذر فقط اقلام خوراکی نیست و هرآنچه برای انسان قابل احترام و دوست داشتن باشد می‌تواند به عنوان نذر ادا شود.
وی بابیان اینکه امسال برای اولین بار در کشور نذر فرهنگی در استان مرکزی انجام می‌شود، تصریح کرد: نذر فرهنگی در قالب اقلام فرهنگی، نوشت افزار، اسباب‌بازی تعریف می‌شود ما در این طرح، اقلام دریافتی از سوی کودکان و نوجوانان را به نیازمندان اهدا خواهیم کرد.
قنبری تصریح کرد: از اهداف اجرایی شدن طرح نذر فرهنگی تناسب‌سازی نذورات با سن و سال افراد است، با همفکری کارشناسان این حوزه بنا شد برای آشنایی هرچه بیشتر کودکان با فرهنگ نذر، نذر فرهنگی با شکل و شمایل کودکانه اجرا شود.
وی ادامه داد: غرفه نذر فرهنگی هم‌اکنون در مجتمع پارک آزادی اراک استقرار دارد و کودکان و نوجوانان برای ادای نذورات خود می‌توانند تا جمعه، 23 مهرماه به این مکان مراجعه کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در پایان، اعلام کرد: همه ساله از 16 تا 21 مهرماه هفته ملی کودک نامگذاری شده است، اما امسال به دلیل تقارن با ایام تاسوعا وعاشورای حسینی این هفته از سه‌شنبه، 13 مهرماه آغاز  و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.
captcha