همایش خانواده رضوی در مشهد برگزار شد
کد خبر: 3533756
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

همایش خانواده رضوی در مشهد برگزار شد

گروه اجتماعی: همایش خانواده رضوی ویژه کارکنان آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، شب گذشته، ششم مهرماه در همایش خانواده رضوی که برای خانواده‌های کارکنان آستان قدس رضوی در مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: پایگاه مقاومت بسیج آستان قدس رضوی در دوره کوتاه تشکیل این نهاد، فعالیت‌های زیادی را انجام داده است که از آن جمله می‌توان به برپایی نمایشگاه و همایش خانواده رضوی اشاره کرد.
وی افزود: به مناسبت هفته دفاع مقدس، برنامه‌هایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود چراکه براساس آیات قرآن کریم شهدا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و باید در مسیر آنان حرکت کرد.
صداقت در اعتقاد؛ ویژگی بارز شهدا
بختیاری با اشاره به اینکه براساس آیات سوره عنکبوت، صداقت در اعتقاد یکی از ویژگی‌های بارز شهدا بوده است، یادآور شد: باید اعتقادات دینی در سراسر زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و مدیریتی جلوه‌گر باشد، همانطور که در زندگی شهدا، ایمان و اعتقاد به خدا به خوبی دیده می‌شود.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، با بیان اینکه ایمان به خدا و مقاومت در این مسیر منجر به پیروزی می‌شود، تصریح کرد: شهدا و جانبازان در هشت سال دفاع مقدس، وفای به عهد کردند و به بهترین شکل، پای پیمان خود ایستادگی کردند.
وی با تأکید براینکه تداوم راه شهدا بر عهده ماست، از همین رو ما نباید اجازه دهیم تا اسلحه شهدا بر زمین بماند، عنوان کرد: زمانی اسلحه نظامی وسیله مقابله با دشمن بود اما اکنون پیشرفت فناوری و تکنولوژی راه مقابله با دشمنان است که خوشبختانه در حال حاضر شاهد پیشرفت‌های خوبی در علوم روز هستیم.
بختیاری با بیان اینکه در محیط اداری نیز می‌توان راه شهدا را ادامه داد، ابراز کرد: تکریم ارباب رجوع و پاسخ‌دهی کامل و به موقع به وی، کم کردن روند بوروکراسی اداری، می‌تواند نمونه‌ای از اخلاق و سیره شهدا باشد.
وی در خصوص شهدای آستان قدس رضوی گفت: در وصیت‌نامه شهدایی که افتخار خدمت به ساحت امام رضا(ع) را داشته‌اند، نکات اخلاقی بسیاری وجود دارد که باید به آن پرداخته شود، علاوه براین زندگی‌نامه شهدای مظلوم مدافع حرم که در دفاع حرمین شریفین تلاش می‌کنند نیز جای توجه بسیاری دارد.
در ادامه مراسم علیرضا دلبریان، راوی دفاع مقدس، به بیان خاطراتی از هشت سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: سربند رزمندگان که مزین به نام ائمه معصومین(ع) بود، نشانه ولایت‌مداری و نیت خالصانه آنان در هشت سال دفاع مقدس بود.
وی افزود: فرماندهان زمان جنگ همه با نیت خالص و تواضع با رزمندگان برخورد می‌کردند حتی در هنگام عملیات، همسر بیمار خود را رها می‌کردند و به منطقه اعزام می‌شدند، این افراد با رفتار خوب خود، رزمنده‌ها را برای مقاومت آماده می‌کردند.
ضرورت معرفی شخصیت والای شهدا
دلبریان با انتقاد از رسانه ملی، گفت: متأسفانه رسانه ملی برای معرفی شخصیت والای فرماندهان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس کوتاهی کرده و به جای الگوسازی این افراد به معرفی شخصیت‌های هنری و ورزشی پرداخته است.
وی با بیان اینکه شهید محمود کاوه در مهمانی خانوادگی برای عملیات فراخوانده شد و مهمانی را رها کرد و به جبهه رفت، تصریح کرد: شهید نظافت زمانی که شرکت در دوره آموزشی غواصی را به من پیشنهاد کرد، به خاطر سختی کار تصمیم داشتم که این کار را قبول نکنم ولی هنگامی که نگاهم به پوتین پینه بسته فرمانده افتاد، سختی کار را پذیرفتم.
وی با بیان اینکه سردار سلیمانی نیز با اخلاق خوش خود رزمندگان عراق و سوریه را راهنمایی می‌کند، ابراز کرد: این در حالی است که دشمنان تصور می‌کنند که سردار سلیمانی جدیدترین اسلحه‌ها را به آن‌ها ارائه می‌کند، به نحوی که سازمان ملل از کشورمان درخواست که وی را به ایران برگرداند، درصورتی که فروتنی و از جان گذشتگی سردار سلیمانی، عملیات‌ها را موفق می‌کند.
دلبریان با تأکید براینکه در چنین شرایطی نباید دغدغه جوان‌ها و نوجوانان ما مدل لباس و تبلت باشد، تصریح کرد: خانواده رضوی باید نگاه درستی از جامعه را به فرزند خود ارائه کند چراکه «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» شعار همیشگی ماست.
بنابراین گزارش در ادامه مراسم همایش خانواده رضوی، علیرضا اسماعیل زاده، معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آستان قدس رضوی، با عرض تبریک هفته دفاع مقدس گفت: مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی به همراه پایگاه بسیج این نهاد، همایش خانواده رضوی را با شعار بسیج، جهاد و مقاومت برگزار و در ادامه نیز گردهمایی ماهانه برگزار خواهد کرد.
وی عنوان کرد: خانواده رضوی از پشتوانه خوبی برخوردار است، علاوه بر این پایگاه بسیج آستان قدس رضوی نیز در مدت کوتاهی که تشکیل شده است با برنامه‌های متنوعی از جمله تجلیل از خانواده شهدا و برنامه صبحگاهی، توانسته در راستای ترویج فرهنگ رضوی گام بردارد.
در ادامه حجت‌الاسلام محمد جمالی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: همه ایثارگران، جانبازان و آزادگان از بدو پیروزی انقلاب دعوت حق را لبیک گفتند و با تمام بضاعت خود در این مسیر تلاش کردند.
وی با تأکید براینکه ما آغازگر جنگ نبودیم چراکه از دیدگاه دیانت ما، جنگ ورزی گناه برزگی محسوب می‌شود، اظهار کرد: اسلام دین جنگ افروزی نیست، در واقع جنگ عراق به ما تحمیل شده و ما در تلاشی مقدس از کشور خود دفاع کردیم.
جمالی با اشاره به اینکه هنگامی که جنگ بر ما تحمیل شد از نظر عقلی، شرعی و عرفی، وظیفه ما دفاع بود، یادآور شد: در عملکرد جنگی، واژه دفاع مقدس به معنی واقعی در رفتار ما جلوه‌گر بود، زیرا مظلومانه و مؤمنانه دفاع کردیم.
یادآور می‌شود، در این همایش از خانواده شهدا و جانبازان کارکنان آستان قدس رضوی تجلیل شد.
captcha