80 سری لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان بی‌بضاعت خمین اهدا شد
کد خبر: 3531631
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲

80 سری لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان بی‌بضاعت خمین اهدا شد

گروه اجتماعی: در قالب طرح «مهر تحصیلی» 80 سری لوازم‌التحریر از محل موقوفات به دانش‌آموزان بی‌بضاعت خمین اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، در مراسم «مهر تحصیلی» که در آستانه بازگشایی مدارس و عید غدیرخم در امامزاده ابوطالب(ع) شهرستان خمین برگزار شد، بیش از 80 سری کیف شامل اقلام کامل لوازم التحریر، هرکدام به ارزش 100 هزارتومان به دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی اهدا شد.
حجت‌الاسلام اصغر سلطانی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در این مراسم گفت: خداوند زمانیکه انسان را خلق کرد کعبه دل را در وجود او قرار داد و با زمزم محبت اهل بیت(ع) آن را رونق بخشید.
وی با اشاره به اینکه غدیرخم، ابلاغ ولایت امیرالمؤمنان(ع) بود افزود: بعد از بیعت حاضران در غدیرخم با علی(ع) آیه اکمال دین نازل شد و دین اسلام با ولایت ایشان کامل می‌شود، اهل بیت(ع) مانند کعبه‌ای هستند که مردم باید به دور آن بگردند نه اینکه ائمه به دنبال مردم باشند مسلمانی در مؤدت با اهل بیت(ع) تحقق پیدا می‌کند.
حجت‌الاسلام سلطانی ادامه داد: رستگاری شامل مبدا، معاد، طریق و راهنماست، این مسیر، راهزن هم دارد که همان شیطان و است و اهل بیت(ع) و قرآن نیز راهنما هستند. برای اجرای طرح مهر تحصیلی پول زیادی در استان نداشتیم و هزینه مورد نیاز با کمک خیّرین و موقوفات تأمین شد.
وی افزود: در حوزه وقف نباید تنها به بحث نیازمندان پرداخت بلکه تمام حوزه‌ها از جمله تحصیل اهمیت دارد، امروز موقوفات در تحصیل، ازدواج و قرآن کم است و برای طرح‌های اعزام به حرم سیدالشهدا و کسانی که نتواسته‌اند به زیارت امام رضا(ع) بروند نیز باید اقدام تبلیغی شود.  
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف استان مرکزی تأکید کرد: طرح مهر تحصیلی به منظور ترویج فرهنگ کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت، ایجاد انگیزه برای واقفین و ایجاد وقف جدید برای سومین سال اجرا می‌شود البته در سال‌های گذشته این چنین برنامه محور نبود.
حجت‌الاسلام سلطانی با بیان این که طرح مهر تحصیلی در آستانه سال تحصیلی جدید توسط اوقاف اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: اقلام تهیه شده در این طرح از بهترین نوشت افزار و لوازم مورد نیاز دانش آموزان با طرح اسلامی و در جهت اقتصاد مقاومتی و تولید داخل هستند.
captcha