اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی؛ فرصت دولت برای پرهیز از کار انتخاباتی در سال پایانی
کد خبر: 3527731
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
آرین‌منش عنوان کرد:

اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی؛ فرصت دولت برای پرهیز از کار انتخاباتی در سال پایانی

گروه سیاسی: یک کارشناس مسائل سیاسی نیاز دولت یازدهم به کار و تلاش بیشتر را در سال پایانی بیش از دولت‌های گذشته دانست و گفت: ضروری است دولت با توجه به مطالبه رهبر انقلاب از همه دستگاه‌ها در جهت اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی، بیش از پیش در سال پایانی در جهت خدمت‌رسانی گام بردارد و از اقدامات حاشیه‌ای و سیاسی‌کاری پرهیز کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با رئیس جمهور و هیئت دولت، دولت را به دوری از حواشی به‌خصوص در ماه‌های آینده که همراه با مباحث انتخاباتی است، توصیه کردند و افزودند: دولت نباید به‌هیچ‌وجه خود را سرگرم بحث‌های انتخاباتی کند، بلکه باید تا آخرین روزِ کاری، برای کار، تلاش و حل مشکلات برنامه‌ریزی کند و بهترین تبلیغ برای دولتِ در رأس کار، اقدام و عمل آن دولت است.

محمدجواد آرین‌منش، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره دلایل تفاوت رفتار دولت‌ها در سال پایانی نسبت به سال‌های قبل و پررنگ‌تر شدن تحرکات سیاسی و انتخاباتی بدنه دولت گفت: انچه که عمدتا باعث می‌شود دولت‌ها در سال پایانی تلاش بیشتری را برای بقا انجام بدهند این است که احساس می‌کنند چهار سال زمان کافی برای به ثمر رسیدن برنامه‌ها و اقداماتشان نیست.

محمد جواد آرین‌منش، کارشناس مسائل سیاسی
وی ادامه داد: به عبارتی جنبه خوش‌بینانه قضیه این است که دولت‌ها مایل هستند تا حاصل و نتیجه تلاش‌ها و زحمات خود را به مردم عرضه کنند و چهار سال را فرصت کمی برای این امر تلقی می‌کنند لذا گاهی در سال پایانی برای ماندگاری خود در چهار سال بعدی به اقداماتی دست می‌زنند که بعضا رنگ و بوی انتخاباتی می‌گیرد.

آرین‌منش اظهار کرد: البته تا به امروز این خواست دولت‌ها از سوی مردم اجابت شده و مردم فرصت هشت ساله را به همه دولت‌ها داده‌اند. در این میان دولت یازدهم در مقایسه با دولت‌های گذشته به تلاش بیشتری در سال پایانی نیاز دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: به ویژه اگر این دولت با دولت قبل به ویژه در دوره اولش مقایسه ‌شود متوجه تفاوت‌‌های محسوسی می‌شویم. در دولت نهم درآمدهای نفتی به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافت و درآمدهای سرشاری نصیب دولت شد که باعث شد پروژه‌های زیادی کلید بخورد و به سرانجام برسد اما دولت یازدهم از ابتدا تا به سال پایانی با تنگناهای اقتصادی و کاهش شدید درآمدهای نفتی و به تبع آن درآمد دولت مواجه بود، لذا در سه سال گذشته مردم نتایج تلاش‌های دولت را در عرصه‌های گوناگون به ویژه عرصه اقتصاد احساس نکردند.

وی تأکید کرد: انتظار مردم این است که بخشی از وعده‌های اقتصادی دولت از جمله افزایش رفاه، رونق اقتصادی و اشتغال را لمس کرده و آثار آن را مشاهده کنند، لذا دولت یازدهم بیش از دولت‌های گذشته نیازمند کار و تلاش در سال پایانی برای نشان دادن ثمرات خدمت به مردم است.

آرین‌منش ابراز کرد: بهترین تبلیغ برای دولت در انتخابات آینده، کار و تلاش است و کارنامه دولت در صورت پربار بودن مقدمه‌ای است برای پیروزی در انتخابات آینده.

وی یادآور شد: از طرفی با توجه به اینکه امسال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری شده است و مطالبه رهبر معظم انقلاب از همه دستگاه‌ها به ویژه دولت، اقدام و عمل در جهت تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است، ضروری است که دولت با وقوف به اهمیت شرایط کشور در سال پایانی، بیش از پیش در جهت خدمت‌رسانی گام بردارد و از اقدامات حاشیه‌ای و سیاسی‌کاری که شائبه انتخاباتی دارد پرهیز کند.    

مهدی مخبری
captcha