رسانه برای کودک ذائقه‌سازی کند
کد خبر: 3526728
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

رسانه برای کودک ذائقه‌سازی کند

گروه جامعه: مدیر گروه تولیدی نوشت‌افزارهای اسلامی-ایرانی پرسام با بیان اینکه نمی‌خواهیم وزارت ارشاد با یارانه ما را وابسته خود کند، گفت: انتظار ما از دولت این است که کاری کنند تا رسانه‌های تصویری وظیفه مشخص خودشان را در زمینه ایجاد ذائقه برای مخاطب انجام دهند، تا که کودکان بدانند چه باید بخرند.

محمدجعفر کبریایی، مدیر گروه تولیدی نوشت‌افزارهای اسلامی-ایرانی پرسام در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه فعالیت در بازار نوشت‌افزار‌های اسلامی-ایرانی و الزمات این حوزه برای رسیدن به جایگاه خود در جامعه، گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب فرهنگ حوزه مظلومی است و یک حرکت جهادگونه برای ترویج و ارتقای آن لازم است. نوشت‌‌افزار هم جز سبک زندگی به شمار می‌رود و ضرورت تولید آن به این دلیل است که تهاجم غرب تمامی موارد سبک زندگی را نشانه گرفته است.

وی افزود: باتوجه به سخنان مقام معظم رهبری و دغدغه‌مند بودن ایشان در این حوزه، شروع به فعالیت کردیم. به همین منظور با مجموعه‌ای از دانشجویان دانشگاه‌های تهران فعالیت علمی و منظمی را در حوزه نوشت‌افزار اسلامی آغاز کردیم. تمامی افراد گروه هم از روی دغدغه انقلابی بود که وارد این حوزه شدند و شروع به کار کردند.

کبریایی ادامه داد: ما کار را با حوزه بزرگسال شروع کردیم و مخاطب خود را دانشجو قرار دادیم و با عنایت خداوند در سال‌های 93 و 94 خیلی خوب جواب گرفتیم. شاید در ابتدا خیلی‌ها برای ورود به این حوزه جلوی ما ایستادند و حتی از ورد به این عرصه ما را منع می‌کردند اما ما معتقد بودیم که طرح‌هایمان جواب خواهد گرفت.

این تولید کننده نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی با بیان اینکه طرح‌های ما به گونه‌ای بود که تصاویر شهدا را به صورت تایپوگرافی درآورده و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دادیم، گفت: این کار مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت و امروز هم شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم را کار می‌کنیم که این طرح‌ها نیز با استقبال خوبی مواجه شد.

وی در ادامه گفت: بعد از فعالیت در حوزه تایپو گرافی، فعالیت‌های خود را توسعه دادیم و در سال 83 که کار را با شهدا شروع کردیم به این نتیجه رسیدیم که تاکید ما بر هنر اسلامی و ایرانی و تبلیغ فرهنگ دینی می‌تواند موثرتر و فراگیرتر هم باشد، لذا به لطف خدا حوزه کاری را گسترش دادیم و شروع به تبلیغ و ترویج ابیات و هنر اسلامی و ایرانی در نوشت‌افزارها کردیم.

این استقبال فوق تصور ما بود

کبریایی با ابراز خرسندی در خصوص استقبال خوب مردم از محصولات اسلامی-ایرانی گفت: این استقبال فوق تصور ما بود. به‌طوری که در سال 95 حوزه کودک و نوجوان را هم به فعالیت‌های خود اضافه کردیم و با این رویکرد که یک سبد کالایی به مخاطبمان ارائه دهیم فعالیت خود را ارتقا دادیم.

مدیر گروه تولیدی نوشت‌افزارهای اسلامی-ایرانی پرسام، تصریح کرد: محصولات اسلامی ما در قالب پوشاک، نوشت‌افزار، ملزومات سفر مانند کیف، لیوان و امثال این موارد و هرآنچه که کودک نیاز دارد به صورت یک بسته و سبد فرهنگی در حال تولید است. درحال حاضر هم این محصولات را به بازار عرضه می‌کنیم که استقبال از این محصولات هم خوب بوده است.

وی در خصوص حمایت دولت و نهادهای مرتبط با این موضوع، گفت: هیچ حمایتی از هیچ ارگان و نهادی تاکنون در این حوزه برای ما نبوده است. تنها حمایت دولت برگزاری سالی یک بار این نمایشگاه برای تولیدکنندگان این عرصه است. البته ما از وزارت ارشاد یارانه نمی‌خواهیم و به جرئت می‌توانیم بگوییم که نمی‌خواهیم پولی هم به ما بدهد و ما را وابسته خودش کند.

کودکان در مقابل محصول ایرانی-اسلامی مردد می‌شوند

کبریایی افزود: انتظار ما از دولت این است که کاری کنند تا رسانه‌های تصویری وظیفه مشخص خود را در این زمینه یعنی ایجاد ذائقه برای مخاطب انجام دهند. به این معنی که کودکان ما بدانند که چه باید بخرند. مشکل نیز ما دقیقا اینجاست که بچه‌های ما دفتر بن تن و باربی و امثال این را می‌خواهند اما در مقابل محصول ایرانی-اسلامی مردد می‌شوند. دلیل آن هم این است که ذائقه این موضوعات را برای بچه‌ها رسانه‌ها ایجاد کرده‌اند.

این تولید‌کننده نوشت‌افزارهای ایرانی-اسلامی، تصریح کرد: رسانه‌ها، وزارت ارشاد، دولت و دستگاه‌های مرتبط موظف هستند ذائقه بچه‌ها را در حوزه اسلامی-ایرانی ایجاد کنند و اینطور نباشد که ما محصول را ایجاد کنیم اما ذائقه‌ای برای خرید آن نباشد، بلکه اول باید در کشور این ذائقه توسط رسانه‌های تصویری ایجاد شود تا حرکت به این سمت برود.

در این شرایط تولیدکننده ایرانی نمی‌تواند رقابت کند

وی با بیان اینکه ذائقه تولیدات جدید باید اسلامی باشد، گفت: به محض اینکه محصولی در چین مطرح می‌شود به سرعت در کشور ما نیز توزیع می‌شود که دیگر فرصتی برای عرضه محصولات داخلی و اسلامی پیدا نمی‌شود. در این شرایط تولیدکننده ایرانی نمی‌تواند رقابت کند. در همه حوزه‌ها نیز این موضوع صدق می‌کند و تا زمانی که این مشکل برطرف نشود نمی‌توان با این رقابت در جایگاه اصلی تبلیغ و ترویج محصولات اسلامی-ایرانی رسید.


captcha