تبدیل ایران به ابرقدرت در سایه مقام معظم رهبری است
کد خبر: 3523512
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

تبدیل ایران به ابرقدرت در سایه مقام معظم رهبری است

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: اگر امروز ایران اسلامی به یک ابر قدرت در جهان تبدیل شده است، همه زیر سایه استقامت ملت و درایت و رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز 27 مردادماه در دیدار با آزادگان 8 سال دفاع مقدس، به مناسبت فرارسیدن سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، اظهار کرد: 26 مردادماه، سال 69 روز به یادماندنی و تاریخی برای کشور ایران اسلامی محسوب شده و تا ابد ماندگار خواهد ماند.

وی ادامه داد: این عزیزان بعد از دیدن رنج و شکنجه و آزار و اذیت به آغوش خانواده برگشتند و باید در تقویم انقلاب اسلامی از این روز تجلیل شود.

آیت‌الله مجتهدشبستری با بیان اینکه آزادگان درس استقامت به ملت دادند، گفت: استقامت دارای مراحل مختلف است یعنی نوعی استقامت وجود دارد که برای رسیدن به علایق دنیوی است ولی در مقابل آن نوع دیگر استقامتی است که فقط برای خدا و عزت تحمل می‌شود.

وی همچنین با استناد به فرمایش پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه دانش را فرا گیرید، گرچه در چین باشد،گفت: هدف هر چه قدر که بالاتر رود میزان استقامت در آن نیز بالا خواهد رفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه آیات جهادی در قرآن کریم بر مبنای استقامت نازل شده است،افزود: در میدان جهاد، کشته شدن، مفقود شدن و ... وجود دارد که این آیات استقامت را سفارش کرده است.

وی به استقامت مسلمان صدر اسلام و مهاجرت آن‌ها به حبشه، اشاره کرد و گفت: مردم ایران نیز در دوران 8 سال دفاع مقدس با عمل به آیات قرآن کریم استقامت را پیشه راه خود قرار دادند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: اگر امروز ایران اسلامی به یک ابر قدرت در جهان تبدیل شده است، همه زیر سایه استقامت ملت و درایت و رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری است.

وی در خصوص مذاکرات‌های اخیر با آمریکای بدعهد چنین گفت: مذاکرات با افرادی که تاریخ دشمنی آن‌ها را ثابت کرده موجب تزلزل در عزت و استقامت مردم می‌شود؛ چنانچه مقام عظمی ولایت نیز به این مذاکرات رضایت ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، به آزادگان 8 سال دفاع مقدس در زمینه سخنرانی و بیان خاطرات از استقامت خود و هم‌رزمانشان تأکید کرد و گفت: باید از هر فرصت و تریبونی در جهت بیان استقامت خود در برابر دشمن استفاده کنید زیرا مردم از شما حرف‌شنوی دارند و شما را به عنوان دلاورمردان می‌شناسند.

وی خاطرنشان کرد: امید است دوران 8سال دفاع مقدس فراموش نشود و از همه ارگان‌های انقلابی انتظار حفظ این روحیه انقلابی و فرهنگ شهادت طلبی، ایثار و استقامت اهتمام بورزند.

آیت‌الله مجتهدشبستری در پایان به عشق و علاقه امام خمینی(ره) به اسرای دربند دشمن اشاره کرد و جمله‌ای از ایشان را چنین گفت: اگر روزی اسراء برگشتند و من نبودم، سلام مرا به آنها برسانيد و بگوييد خميني در فكرتان بود

captcha