مشخص شدن جزئیات سالگرد شهدای قرآنی منا تا پایان مرداد
کد خبر: 3518955
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳

مشخص شدن جزئیات سالگرد شهدای قرآنی منا تا پایان مرداد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی برای برپایی مراسم سالگرد شهدای قرآنی فاجعه منا و نیز یادواره شهدای قرآنی، گفت: جزئیات این دو مراسم تا پایان مردادماه مشخص خواهد شد.

رحیم قربانی،‌ رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،‌ در مورد فعالیت‌های این سازمان در مورد برگزاری یادواره شهدای قرآنی و نیز مراسم سالگرد شهدای قرآنی فاجعه منا، گفت: یک جلسه مقدماتی در ستاد یادواره شهدای قرآنی برگزار شد که در آن در مورد دو موضوع بحث و تبادل نظر شد.
وی افزود: اولین موضوع در مورد برگزاری چهارمین یادواره شهدای قرآنی که نهم دی‌ماه برگزار می‌شود بود. در مورد این یادواره مطرح شد که موضوع و محوریت آن را یا شهدای قرآنی مدافع حرم و یا شهدای قرآنی دانش‌آموز و معلم قرار دهیم.
رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ همچنین خاطرنشان کرد: قرار شده است تا در مورد محوریت این یادواره در جلسه آینده که حدود اواخر مردادماه برگزار می‌شود،‌ تصمیم‌گیری شود.
قربانی همچنین در مورد شهدای قرآنی فاجعه منا و نیز برگزاری مراسم سالگرد آن، بیان کرد: با توجه به اینکه قربانیان فاجعه منا به عنوان شهید، شناخته شده‌اند برگزاری سالگرد این فاجعه بر عهده ستاد بزرگداشت شهدای قرآنی واگذار شده است. در همین زمینه نیز در روزهای گذشته جلسه‌ای برگزار شد.
وی عنوان کرد: مقرر شد مجموعه نظرات دستگاه‌ها و نهادها به سازمان قرآن و عترت بسیج ارائه شود و مسئولیت این کار را شورای عالی قرآن که سال گذشته نیز ستاد گرامی‌ داشت مهاجران الی الله را بر عهده داشت، بر عهده گرفت،‌ قرار شد آنها نیز جلسه‌ای را با مسئولین سازمان حج برگزار و در آنجا نظارت نهایی مطرح شود. منتظر هستیم تا این جلسه برگزار شود و برنامه‌ها مشخص شود.
رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ اذعان کرد: با توجه به اینکه سازمان حج و زیارت در سالگرد فاجعه منا ویژه‌برنامه‌هایی داشت و برای اینکه تداخلی در برنامه‌های ما و سازمان حج به وجود نیاید و آنهایی نیز فعالیت‌های خود را انجام دهند، قرار شد جلسه مشترک برگزار شود تا موارد مصوبه برای اجرا نهایی شود.
captcha