بیشترین همکاری بسیج با وجود عدم اعطای جوایز 1449
کد خبر: 3518892
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
قربانی بیان کرد:

بیشترین همکاری بسیج با وجود عدم اعطای جوایز 1449

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس دارالقرآن بسیج با اشاره به اینکه هنوز هم جوایز 1000 برگزیده بسیجی طرح قرآنی 1449 پرداخت نشده است، گفت: با این وجود امسال و سال‌‌های گذشته، بیشترین همکاری را با این طرح قرآنی داشته‌ایم.

رحیم قربانی،‌ رئیس دارالقرآن بسیج مستضعفین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،‌ در مورد همکاری این دارالقرآن با طرح قرآنی 1450،‌ گفت: سازمان بسیج همیشه در این طرح قرآنی بیشترین و بهترین حضور را داشته است.
وی افزود: از همان طرح قرآنی 1441 به بعد، همیشه جزء دستگاه‌های فعال بوده است، سال گذشته نیز که 1449 برگزار شد،‌ بیشترین تعداد شرکت کننده و همچنین بیشترین تعداد کلاس‌های برگزاری شده را داشت که بیش از یک میلیون نفر در طرح حفظ سوره مبارکه یاسین شرکت کردند.
رئیس دارالقرآن بسیج اظهار کرد: سال گذشته سازمان بسیج نزدیک به 210 هزار جلد کتاب 1449 که به حفظ و تفسیر سوره مبارکه یاسین پرداخته بود، چاپ و توزیع کرد. خوشبختانه استقبال خیلی خوبی سال گذشته شاهد بودیم.
قربانی در ادامه با اشاره به اینکه این انتقاد به 1449 نیز وارد است که هنوز جوایز 1000 نفر از شرکت‌کنندگان بسیجی در این طرح را نداده‌اند، گفت: با این حال به محض برگزاری 1450 جزء اولین دستگاه‌هایی بودیم که اعلام آمادگی برای حضور در این طرح را داشتیم.
وی بیان کرد: در این طرح در بحث جوانه‌های صالحین که برنامه ترم تابستانی و اوقات فراغت بسیج را شامل می‌شود،‌ به حفظ و ترجمه سوره مبارکه حدید خواهند پرداخت. همچنین در کنار این، امسال نیز برنامه حفظ سراسری قرآن را خواهیم داشت که یکی از موارد حفظ سوره مبارکه حدید بوده است. به محض اینکه ابلاغ صورت بگیرد اولویت این ترم، سوره مبارکه حدید خواهد بود.
رئیس دارالقرآن بسیج با اشاره به اینکه امسال مقداری این طرح دیر آغاز شد،‌ بیان کرد: با این وجود در توان خودمان، تعدادی کتاب تفسیر سوره مبارکه حدید را نیز آماده چاپ خواهیم کرد.
قربانی همچنین در مورد پیش‌بینی خود از حضور بسیجیان در این طرح،‌ اذعان کرد: بسیج در حد خود در این طرح حضور خواهد داشت، اما به دلیل اینکه این طرح مقداری دیر ابلاغ شد، برنامه‌های طرح جوانه‌های صالحین که در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت است، بسته شده بود،‌ اما با این وجود ابلاغ مجددی در زمینه سوره مبارکه حدید صورت خواهد گرفت.
captcha